eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
  • Data: 2019-12-14 02:58:01
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: osobliwy nick <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Być może. Nie zmienia to jednak faktu, że C++ jest językiem bardzo złożonym, i że
    jego złożoność w dużej mierze wynika z zaszłości historycznych, które osobę
    nastawioną na konkretne cele nie będą szczególnie interesować, a mogą łatwo
    zniechęcić.

    No własnie zniechęciłem się nieco do tego języka, z drugiej jednak strony tak jak
    pisał kolega, widzę, że jest on uniwersalny, dużo firm w tym programuje. Ale już na
    wstępie pisząc swój pierwszy program w C++ napotykam schody, bo tak jak pisałem w
    poprzednim wątku chcę robić przykładowo obliczenia na liczbach 128-bitowych. I już
    jest problem, bo C++ nie obsługuje takich liczb. Są biblioteki, ale najpierw trzeba
    je znaleźć, później zainstalować, po drodze pełno niuansów. Pamiętam jak próbowałem
    kiedyś to zrobić - i nie udało się. Pobrałem biblioteki, ale programy mi ich nie
    czytały.

    Ten Python mnie przekonuje. Słyszałem, że to łatwy i przystępny język. Wspiera duże
    liczby, tak jak napisał Godek. Jest popularny, więc pewnie łatwo znajdę materiały na
    jego temat. Co więcej widziałem w kilku pracach matematycznych, że był używany do
    obliczeń. Wówczas mnie to zdziwiło, bo sądziłem, że to taki prosty, ograniczony
    język, a jednak chyba nie.