eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
  • Data: 2019-12-14 02:44:19
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: osobliwy nick <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja osobiście raczej bym odradzał C++ do Twoich zastosowań.
    > Jest to język nadmiernie skomplikowany, i nawet nie za dobrze radzi sobie z
    liczbami (domyślnie implementuje arytmetykę modulo 2^32 albo 2^64)

    To duża wada, bo ja bardzo często pracuję na dużych liczbach. Aczkolwiek są
    biblioteki przeznaczone dla większych liczb. Tyle, że już ich instalacja była tak
    zniuansowana, że jak robiłem to te kilka lat temu, to mnie przerosła.

    > Raczej bym polecał albo Racket, bo jest bardzo prosty i jest dla niego dużo dobrych
    materiałów dydaktycznych, a do tego wspiera od razu arytmetykę o dowolnej precyzji
    oraz liczby wymierne.

    Pierwsze słyszę o tym języku. Poza użytecznością do moich zastosowań, tak sobie
    myślę, że fajnie by było jednak mimo wszystko, aby był to język, który mógłby się
    przydać również gdzieś indziej, w szczególności na rynku pracy. Czy Racket stwarza
    opcje znalezienia po tym pracy, zakładając, że po kilku latach przygody z nim
    zacząłbym myśleć o jakichś zleceniach?

    > Warto ewentualnie rozważyć język Haskell, który jest bardziej złożony, ale ma dość
    wydajną implementacje, i jest też sobie w stanie poradzić z dużymi liczbami (i pod
    względem składni mocno przypomina klasyczną notację matematyczną).

    Też pierwszy raz słyszę nazwę. Poczytam o nim, zanim zdecyduję czego się uczyć.