  • 11. Data: 2013-12-12 00:22:13
    Temat: Re: Ile prądu pobiera wyłącznik różnicowoprądowy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    > Nie ma układu wzmaciającego.
    > Jest tylko taki przekaźnik (dokładniej tak jak Roman napisał: rozłącznik
    > spręzynowy)
    > Przekaźnik ten działa tylko w jedną stronę. Powrót trzeba zrobić ręcznie.
    > Jest tak czuły, że jest ekranowany. Omomierzem (2xR6 ~10mA) daje się go
    > wyzwolić
    > Mam gdzieś takowy, jakby co to mogę wrzucić zdjęcie.

    To, że są wyłączniki czysto elektromechaniczne nie wyklucza możliwości
    istnienia wyłączników z pomocniczym triakiem czy tyrystorem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-12-12 21:52:20
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    > Masz strasznie słabą wyobraźnię. To najzwyklejszy w świecie
    > skompensowany przekładnik prądowy z elektromagnesem zwalniającym
    > sprężynowy rozłącznik.

    A byś się zdziwił... W niektórych siedzi sobie procesor DSP...
    :-)

    pzdr
    mk

  • 13. Data: 2013-12-13 16:57:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik mk napisał:

    > A byś się zdziwił... W niektórych siedzi sobie procesor DSP...
    > :-)

    Czy mógłbyś rzucić jakimś przykładem? Znam tylko wykrywacz iskrzenia w
    instalcji z takim procesorem ale to nie różnicówka.

  • 14. Data: 2013-12-14 17:21:03
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-12-13 16:57, Maciek pisze:
    > Czy mógłbyś rzucić jakimś przykładem? Znam tylko wykrywacz iskrzenia w
    > instalcji z takim procesorem ale to nie różnicówka.

    Oj... osprzętem elektrycznym zajmowałem się ponad 7 lat temu gdy byłem
    zatrudniony jako pracownik DUR. Już wtedy handlarze mieli w ofercie
    "różnicówki inteligentne". Miały być niewrażliwe na różne prądy
    rozruchowe i inne stany przejściowe. Nigdy jednak w łapkach nie miałem
    takiego.

    Jakiś czas temu w newsletterach dostałem informację, że On Semi
    wprowadza układzik z DSP wewnątrz, dedykowany do budowy bezpieczników
    różnicowo-prądowych:
    http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/NCS37005D.
    PDF

    pzdr