    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 17 Aug 2016 19:44:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Inżynieria w dobie globalnej katastrofy ekologicznej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 20:52:31 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > O ile pamietam ze szkoly, to Wisla malo splawna jest.
    > Ale to nie z powodu braku sluz, tylko braku zapor.

    No to trudno, jak jest naturalnie nieżeglowna, no to niech taka będzie. Lepiej by
    było jakby była, ale jeśli to się odbywa kosztem zniszczenia życia wodnego, to może
    to jest zbyt wielki koszt.

    > Albo dlatego, ze kto bedzie blokowal kase na dwa tygodnie, mimo, ze ma
    > tylko jedna kolejke do sluzy do odstania.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Wis%C5%82a#.C5.BBeglug
    a_rzeczna

    > popatrz pan - od Morza do Morza

    > Z innych przyczyn. Mieszka sie w miescie, a nie na rzece :-)

    Rzeka to też miasto. W Amsterdamie się bierze barkę, stawia na niej kontenery,
    urządza się i są mieszkania. W Polsce rzeka płynąca przez miasto to najczęściej
    krzaki, dzikie ogniska i pijacy. Widzisz różnicę, czy będziesz brnął w swoje
    najmocniejsze argumenty z gatunku "a u was Murzynów biją"?

    > Byc moze taka strone znalazles ... ale ruch na Odrze faktycznie
    > znikomy.

    Być może, ale jak na tej samej mapie są jednostki na rzekach i kanałach w Europie
    zachodniej, a u nas nie ma, to chyba znaczy że nie ma.

    > A jak ruch maly, to i kolejek do sluz nie ma, wiec nie to jest
    > przeszkoda :-)

    > Ale zobacz zdjecia z Czernobyla.

    Widziałem zdjęcia. Ludzi na nich nie ma.

    > To glownie znaczy, ze i tak nie mialy przyszlosci :-)

    Głupawa odpowiedź głównie znaczy o pustym łbie :-)

    > Ale wiesz - wczesniej te wladze mu sprzedaly te dzialke jako
    > budowlana. I nie powiedzialy, ze tu co 100 lat jest woda po dach.
    > I maja obowiazek dbac o waly przeciwpowodziowe.

    Dał się nabrać, biedny dureń. Strasznie mi go żal. Ja nie jestem premierem, więc mogę
    napisać: trzeba było się ubezpieczyć. A jak ubezpieczyciel nie chce podpisać polisy
    to coś chyba jest nie tak. Pora zacząć myśleć. Albo pozwać władze o niedbanie o wały.
    Jak sąd nie chce przyjąć pozwu, to też pora zacząć myśleć.