  • Data: 2020-05-31 13:01:30
    Temat: Re: IoT Core google Cloud...
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 31.05.2020 10:10, Marek wrote:

    > Jeśli korzysta się z chmury to nie ma takiej potrzeby. To urządzenia
    > mają się łączyć z chmurą a nie chmura z nimi,  klient z nimi przez chmurę.

    Mi tego nie musisz tłumaczyć.

    > Który provider blokuje wyjście na port 80 lub 443?

    Tłumaczyłem przecież, że niektórzy korzystają z białej listy.
    Nie połączysz się z żadnym IP jeżeli nie ma go (albo domeny) na białej
    liście .
    Czy ja niewyraźnie piszę?
    Albo blokują całą klasę: miał ataki z Neostrady to ciach - ban na całą
    klasę i po problemie.

    ---
    Mam klienta - kamerki, domofony, bramy, światełka na ogrodzie i takie
    tam. Jeździ po całej Europie. Ze Szwajcarii mu nic nie działa. Z Niemiec
    działa część zabawek przez LTE, od lokalnego "dziadka" na wifi nie
    działa nic.
    Masz na to jakąś radę po za podłączeniem się do wielkiej chmury?

    --
    Mirek.