-
Data: 2017-07-25 13:00:33
Temat: Re: Jachcik królowej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości
>Zwiedzałem. Wycofany z użytkowania bodaj w 1996. Maszynownia
>przecudnej urody, czyściutko. Ale technicznie wygląda to tak: tankują
>olej napędowy, grzeją nim wodę, woda wytwarza parę, dalej 2 stopniowa
>maszyna parowa, woda w obiegu zamkniętym. Nie ogarniam tej kuwety,
>przecież sprawność maszyny parowej to może kilkanaście %,
nowoczesnej turbiny dochodzi ponoc do 40%,
dwustopniowa parowa w obiegu zamknietym z kondensorem tez ma chyb
>diesla, szczególnie dużego wolnoobrotowego to ze 3 razy tyle. To po
>cholerę się bawili w takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie
>przeszkadzały JW Królowej? No ale maszyna parowa i przekładnia też
>bezszelestne nie są.
A z ktorego roku ten jachcik ?
To zdaje sie bylo kiedys normalne - maszyna parowa jest, bo na parowym
statku musi byc.
A ze nowoczesnosc, to grzana palnikiem na olej.
Nasze motorowce Pilsudski i Batory (made in Italy) z 1935 mialy juz
diesle,
a niszczyciele Grom i Blyskawica z 1935/6 (made in England) na
turbinach parowych.
Czynnikow wyboru napedu moglo byc wiecej niz tylko sprawnosc.
diesle mialy po 6k KM, a turbiny po 27kKM.
Moze o miejsce chodzilo ...
Nastepca Groma, made in ZSRR w 1950, tez mial turbiny parowe ... ale
tu byc moze tylko taka licencje im dostarczono przed 1946 :-)
A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie tloki
:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=