  • 1. Data: 2017-07-25 00:59:58
    Temat: Jachcik królowej
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Zwiedzałem. Wycofany z użytkowania bodaj w 1996. Maszynownia przecudnej
    urody, czyściutko. Ale technicznie wygląda to tak: tankują olej
    napędowy, grzeją nim wodę, woda wytwarza parę, dalej 2 stopniowa maszyna
    parowa, woda w obiegu zamkniętym. Nie ogarniam tej kuwety, przecież
    sprawność maszyny parowej to może kilkanaście %, diesla, szczególnie
    dużego wolnoobrotowego to ze 3 razy tyle. To po cholerę się bawili w
    takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie przeszkadzały JW Królowej? No ale
    maszyna parowa i przekładnia też bezszelestne nie są.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2017-07-25 02:54:54
    Od: 4...@g...com

    Dwustopniowa bedzie miala lepsza sprawnosc od silnika benzynowego. Taka z potrojnym
    rozprezeniem do 50% dochodzi. Kiedys byl program o statkach rzecznych i o tych
    procentach mowili. Pokazywali te maszyny parowe, cudenka. Wypolerowane lepiej niz
    klamki w chinskich wagonach co do zsrr jezdzily. A te klamki jak by ze zlota byly,
    tak wygladaly. Stawiam kase przeciwko lisciom z parku ze jak do ogladania dla
    turystow takie sprzety sa przeznaczone to je na wysoki polysk robia. Bo jak pracowaly
    to wygladaly jak syf z gilem.

  • 3. Data: 2017-07-25 05:57:46
    Temat: Re: Jachcik królowej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 08:01:06 UTC+9 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
> [...]
    > takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie przeszkadzały JW Królowej? No ale
    > maszyna parowa i przekładnia też bezszelestne nie są.

    Być może wcześniej kocioł był na mazut, potem przerobili na olej bo przepisy albo
    smród. I nikt nie wpadł na myśl że wyszła bzdura. Widać tam nikogo nie było od
    wpadania na myśli.

  • 4. Data: 2017-07-25 13:00:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości
> [...]
    >maszyna parowa, woda w obiegu zamkniętym. Nie ogarniam tej kuwety,
    >przecież sprawność maszyny parowej to może kilkanaście %,

    nowoczesnej turbiny dochodzi ponoc do 40%,
    dwustopniowa parowa w obiegu zamknietym z kondensorem tez ma chyb

> [...]
    >cholerę się bawili w takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie
    >przeszkadzały JW Królowej? No ale maszyna parowa i przekładnia też

    A z ktorego roku ten jachcik ?
    To zdaje sie bylo kiedys normalne - maszyna parowa jest, bo na parowym
    statku musi byc.
    A ze nowoczesnosc, to grzana palnikiem na olej.

    Nasze motorowce Pilsudski i Batory (made in Italy) z 1935 mialy juz
    diesle,
    a niszczyciele Grom i Blyskawica z 1935/6 (made in England) na
    turbinach parowych.
    Czynnikow wyboru napedu moglo byc wiecej niz tylko sprawnosc.
    diesle mialy po 6k KM, a turbiny po 27kKM.
    Moze o miejsce chodzilo ...

    Nastepca Groma, made in ZSRR w 1950, tez mial turbiny parowe ... ale
    tu byc moze tylko taka licencje im dostarczono przed 1946 :-)

    A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie tloki
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-07-25 17:55:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-07-25 o 13:00, J.F. pisze:

    > A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie tloki :-)

    A kto bu się ekonomią przejmował na takim jachcie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2017-07-25 18:08:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >A kto bu się ekonomią przejmował na takim jachcie.

    To nie tylko ekonomia - ale takze zasieg i pojemnosc zbiornikow
    paliwa.
    A potem sie okaze, ze jacht krolowej to wielkosci Titanica musi byc
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-07-25 20:30:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-25 o 18:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >
    > To nie tylko ekonomia - ale takze zasieg i pojemnosc zbiornikow paliwa.
    > A potem sie okaze, ze jacht krolowej to wielkosci Titanica musi byc :-)

    Oszczędzi na paliwie stawiając żagle :)

    WM