-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <ol5u7g$t54$1$opajak@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <ol5u7g$t54$1$opajak@news.chmurka.net>
Subject: Re: Jachcik królowej
Date: Tue, 25 Jul 2017 13:00:33 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 36
Message-ID: <597724d2$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.149.218
X-Trace: 1500980434 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15210 83.30.149.218:52814
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 3513934454
X-Received-Bytes: 2560
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:39162
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości
>Zwiedzałem. Wycofany z użytkowania bodaj w 1996. Maszynownia
>przecudnej urody, czyściutko. Ale technicznie wygląda to tak: tankują
>olej napędowy, grzeją nim wodę, woda wytwarza parę, dalej 2 stopniowa
>maszyna parowa, woda w obiegu zamkniętym. Nie ogarniam tej kuwety,
>przecież sprawność maszyny parowej to może kilkanaście %,
nowoczesnej turbiny dochodzi ponoc do 40%,
dwustopniowa parowa w obiegu zamknietym z kondensorem tez ma chyb
>diesla, szczególnie dużego wolnoobrotowego to ze 3 razy tyle. To po
>cholerę się bawili w takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie
>przeszkadzały JW Królowej? No ale maszyna parowa i przekładnia też
>bezszelestne nie są.
A z ktorego roku ten jachcik ?
To zdaje sie bylo kiedys normalne - maszyna parowa jest, bo na parowym
statku musi byc.
A ze nowoczesnosc, to grzana palnikiem na olej.
Nasze motorowce Pilsudski i Batory (made in Italy) z 1935 mialy juz
diesle,
a niszczyciele Grom i Blyskawica z 1935/6 (made in England) na
turbinach parowych.
Czynnikow wyboru napedu moglo byc wiecej niz tylko sprawnosc.
diesle mialy po 6k KM, a turbiny po 27kKM.
Moze o miejsce chodzilo ...
Nastepca Groma, made in ZSRR w 1950, tez mial turbiny parowe ... ale
tu byc moze tylko taka licencje im dostarczono przed 1946 :-)
A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie tloki
:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
- Malowanie roweru dzisiaj
- Telefoniczna kopiarka kluczy
- Awaria rury
- Prawo do naprawy
Najnowsze wątki
- 2024-05-06 Fotowoltaika do c.w.u.
- 2024-05-06 Warszawa => Senior IT Recruiter <=
- 2024-05-06 Kraków => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-06 Berlin => Solution Architect (secure communication and IoT solutions)
- 2024-05-06 Czy szpital przekazuje dokumentację medyczną do Starosty powiatu?
- 2024-05-06 naprawa zamka
- 2024-05-06 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-06 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-05-06 Re: Prawo móżdżek...
- 2024-05-06 Toruń => UX/UI Designer <=
- 2024-05-06 Wrocław => UX/UI Designer <=
- 2024-05-06 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-06 Białystok => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-05-06 Warszawa => AI Specialist <=
- 2024-05-05 Taki dinks do drzwi