eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJachcik królowej › Re: Jachcik królowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <ol5u7g$t54$1$opajak@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <ol5u7g$t54$1$opajak@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Jachcik królowej
    Date: Tue, 25 Jul 2017 13:00:33 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 36
    Message-ID: <597724d2$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.149.218
    X-Trace: 1500980434 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15210 83.30.149.218:52814
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3513934454
    X-Received-Bytes: 2560
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:39162
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości
    >Zwiedzałem. Wycofany z użytkowania bodaj w 1996. Maszynownia
    >przecudnej urody, czyściutko. Ale technicznie wygląda to tak: tankują
    >olej napędowy, grzeją nim wodę, woda wytwarza parę, dalej 2 stopniowa
    >maszyna parowa, woda w obiegu zamkniętym. Nie ogarniam tej kuwety,
    >przecież sprawność maszyny parowej to może kilkanaście %,

    nowoczesnej turbiny dochodzi ponoc do 40%,
    dwustopniowa parowa w obiegu zamknietym z kondensorem tez ma chyb

    >diesla, szczególnie dużego wolnoobrotowego to ze 3 razy tyle. To po
    >cholerę się bawili w takie cuda? Hałas, wibracje żeby nie
    >przeszkadzały JW Królowej? No ale maszyna parowa i przekładnia też
    >bezszelestne nie są.

    A z ktorego roku ten jachcik ?
    To zdaje sie bylo kiedys normalne - maszyna parowa jest, bo na parowym
    statku musi byc.
    A ze nowoczesnosc, to grzana palnikiem na olej.

    Nasze motorowce Pilsudski i Batory (made in Italy) z 1935 mialy juz
    diesle,
    a niszczyciele Grom i Blyskawica z 1935/6 (made in England) na
    turbinach parowych.
    Czynnikow wyboru napedu moglo byc wiecej niz tylko sprawnosc.
    diesle mialy po 6k KM, a turbiny po 27kKM.
    Moze o miejsce chodzilo ...

    Nastepca Groma, made in ZSRR w 1950, tez mial turbiny parowe ... ale
    tu byc moze tylko taka licencje im dostarczono przed 1946 :-)

    A moze po prostu krolowa lubi sie popatrzec na te suwajace sie tloki
    :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 25.07.17 17:55 PeJot
  • 25.07.17 18:08 J.F.
  • 25.07.17 20:30 WM

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: