eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak Stuhr znowu siądzie po pijaku za kierownicę to zabiorą mu SAMOCHÓD › Re: Jak Stuhr znowu siądzie po pijaku za kierownicę to zabiorą mu SAMOCHÓD
  • Data: 2024-03-19 12:34:01
    Temat: Re: Jak Stuhr znowu siądzie po pijaku za kierownicę to zabiorą mu SAMOCHÓD
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Mar 2024 10:59:54 -0000 (UTC), Budzik wrote:
    > Użytkownik _Master_ ...@...pl ...

    > Przyznam ze sadziłem ze przy wypadku zabieraja od 1promila.
    > CZyli znowu mamy taka dziwna sytuacje ze w innyh krajach przy 0,8 mozna
    > jechac a u nas przy 0,5 zabieraja samochodód...
    >
    > Ale w sumie jest jedno ale - rozumiem ze mowimy o wypadku?
    > Czyli w przypadku Stuhra nie miałoby to zastosowania bo on brał udział
    > w kolizji a nie w wypadku? Dobrze rozumiem formalny aspekt tej
    > sytuacji?

    Chyba dobrze, ale tłumaczenie nieco inne - kolizja to nieformalny
    termin.

    Art 178

    § 3. W razie skazania, o którym mowa w § 1 lub 1a, sąd może orzec
    przepadek, o którym mowa w art. 44b, a orzeka go, jeżeli zawartość
    alkoholu w organizmie sprawcy była wyższa niż 1 promil we krwi lub 0,5
    mg/dm3 w wydychanym powietrzu albo prowadziła do takiego stężenia.

    Można stracic i za 0.5 promila ... ciekawe - będą zabierać te drogie,
    czy te tanie ...

    § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w art.
    173 § 1 lub 2, art. 174 lub art. 177 § 1 znajdując się w stanie
    nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca
    zdarzenia lub spożywał alkohol lub zażywał środek odurzający po
    popełnieniu czynu określonego w art. 173 § 1 lub 2, art. 174 lub art.
    177 § 1, a przed poddaniem go przez uprawniony organ badaniu w
    celu ustalenia w organizmie zawartości alkoholu lub obecności środka
    odurzającego

    (ha - ktos pomyślał albo się naoglądał filmów :-)

    Art. 177. § 1. Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady
    bezpieczeństwa w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje
    nieumyślnie wypadek, w którym inna osoba odniosła obrażenia ciała
    określone w art. 157 § 1, [...]

    To ciągle wypadek, ale niekarany z KK.

    I jeszcze
    Art. 174. § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,

    I kto tu wie, co sąd uzna za bezpośrednie niebezpieczeństwo
    katastrofy.
    Jazdę z prędkoscią 300km/h ?

    J.