  • 21. Data: 2009-05-05 17:33:26
    Temat: Re: Jak długo trwa sesja GPRS?
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 5 Maj, 17:31, "Mariusz" <e...@n...op.pl> wrote:
    > Mam C702 i skonfigurowaną pocztę na IMAP4 (momail). Przez cały czas jadę na
    > jednej sesji, rozliczanej co 24h. Włączanie opery mini nie powoduje zrywania
    > połączenia (poczta cały czas w trybie push).
    >
    > pozdrawiam
    > Mariusz

    Próbowałem tak robić. Niestety skończyło się kilkudziesięcioma
    łączeniami w ciągu kilku dni, sumą 35 zł i reklamacją.
    Nie wiem, ale to chyba zPLUSEM takie kłopoty, bo potwierdzam, że inni
    też przy pomocy IMAP4 Push skutecznie podtrzymują sesję w swoich C702.
    Pozdr. - J
    ------------------
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

  • 22. Data: 2009-05-05 17:36:49
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 4 Maj, 21:55, "Latet" <l...@m...pl> wrote:
    > A czemu nie uzyjesz programu do nawigacji, ktory nie wymaga polaczenia z netem?
    > Pytam nieco przerwotnie, bo sam usiluje dojśc do czegoś takiego, ale na tym
    > przemądrzałym forumhttp://forum.symbianos.plpiszą mi tylko, że tak się da, ale
    > nie zniżą się, aby napisać jak...

    Nie bardzo rozumiem w czym problem. Jak masz symbiana na komórce, to
    normalnie kupujesz nawigację z mapą pod symbiana...
    Pozdr. - J
    ----------------------
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

  • 23. Data: 2009-05-05 20:06:06
    Od: r...@m...com

    Podepnę sie pod temat.

    Powiedzmy że jadę, np pociągiem i korzystam z gg czy internetu przez GPRS,
    telefon zmienia BTSy, czasami traci zasięg...

    Czy wtedy gdy straci zasieg i nawiąże na nowo, to sesja GPRS jest już też nowa?

    Jak to jest z tym GPRS, jak się jedzie i gubi zasięg?

  • 24. Data: 2009-05-05 20:22:23
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-05-05 22:06, r...@m...com napisał:
> [...]
    >
    > Czy wtedy gdy straci zasieg i nawiąże na nowo, to sesja GPRS jest już też nowa?
    >
    > Jak to jest z tym GPRS, jak się jedzie i gubi zasięg?

    Odpowiem pytaniem na pytanie:
    Skoro sam napisałeś, że zerwało sesje bo telefon stracił zasięg, to jak
    mylisz - po ponownym złapaniu zasięgu odnowi starą sesje czy jednak
    nawiąże nową?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    PS. Przecież o to chodzi aby tak skonfigurować telefon/oprogramowanie
    (lub/oraz być w ciągłym zasięgu) aby sesji nie zerwało, bo sesja zerwana
    jest już sesją zakończoną chociaż poprzednia paczka "rozliczeniowa"
    danych nie została wyczerpana

    --
    Cz.

  • 25. Data: 2009-05-05 20:35:54
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 5 Maj, 22:06, r...@m...com wrote:
> [...]
    > Czy wtedy gdy straci zasieg i nawiąże na nowo, to sesja GPRS jest już też nowa?
    > Jak to jest z tym GPRS, jak się jedzie i gubi zasięg?
    Gubienie zasięgu w Warszawie nie wchodzi w grę. Pytałem Plusa czy to
    nie sprawa przełączania między GPRS/3G/HDSP, ale podobno nie.
    Dziadowski operator...
    Pozdr. - J
    ------------------------
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

  • 26. Data: 2009-05-05 20:42:13
    Od: s...@v...pl

    > Gubienie zasięgu w Warszawie nie wchodzi w grę.

    w tunelu metra między stacjami, lub tunelu średnicowym - śmiem wątpić.

  • 27. Data: 2009-05-06 10:34:17
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    Ostatecznie zrobiłem swoje ustawienia internetowe na WAP i w moim
    pakiecie nalicza mi teraz co 10kB - tylko niestety przez WAP nie mam
    połączenia z kontem e-mail, również próbne odpalenie mobiDesk (dla GG)
    mi nie loguje (loguje jedynie na Internet_GPRS gdzie nalicza co
    100kB).

    Tylko czy te 10kB przez WAP nie kosztuje tyle samo co 100kB przez Internet_GPRS?
    Wiem na pewno, ze w niektorych taryfach tak było (jest?) bo sam tak miałem 3
    lata temu.

    latet

  • 28. Data: 2009-05-06 10:38:36
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > Gubienie zasięgu w Warszawie nie wchodzi w grę. Pytałem Plusa czy to
    > nie sprawa przełączania między GPRS/3G/HDSP, ale podobno nie.

    Na pewno nie.
    Nie raz widzę po ikonce telefonu, że te tryby się zmieniają podczas trwania
    sesji, ale w billingu wciąż jest to ta sama sesja (naliczanie transmisji danych
    mam co 10 kB, czyli co 1 grosz).

    latet

  • 29. Data: 2009-05-06 11:58:36
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 6 Maj, 12:34, "Latet" <l...@m...pl> wrote:
    > Tylko czy te 10kB przez WAP nie kosztuje tyle samo co 100kB przez Internet_GPRS?
    > Wiem na pewno, ze w niektorych taryfach tak było (jest?) bo sam tak miałem 3
    > lata temu.
    Tak, ale dopóki mieścisz sie w pakiecie nie ma zmartwienia. Dopiero po
    przekroczeniu limitu będzie tak naliczane, więc od czasu do czasu
    trzeba sprawdzać % wykorzystania limitu.
    Pozdr. - J
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

  • 30. Data: 2009-05-07 18:21:09
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

> [...]
    przekroczeniu limitu będzie tak naliczane, więc od czasu do czasu
    trzeba sprawdzać % wykorzystania limitu.

    No tak, ale pakiet też "schodzi" wg jakiegoś systemu zliczania przesłanych
    danych i zapewne nie jest to co do bita, ale pewnie tez co 10 albo co 100 KB?

    Dzięki,

    latet