eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVT › Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Data: 2019-01-11 21:36:22
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-01-11 o 20:50, szod pisze:
    > W dniu 11-01-2019 o 20:23, Tomasz Pyra pisze:
    >> W dniu 2019-01-11 o 19:55, szod pisze:
    >>> Przecież nie zwisa swobodnie w ruchu powrotnym.
    >>
    >> Dlaczego nie?
    >> Rowerowy czy motocyklowy zwisa.
    >
    > Chyba się nie rozumiemy. Mi nie chodzi o rower tylko o skrzynię CVT.
    > Skoro łańcuch że tak powiem pcha, to ze względu na mocny naciąg i tak z
    > powrotem będzie też ciągnął. Nie ma tak że pcha, a w drodze powrotnej
    > sobie zwisa. W rowerze ciągnie, a nie pcha.
    >

    Typowo wariator jest sterowany tylko z jednej strony.
    Druga para stożków jest do siebie dociskana ze stałą siłą - dzięki czemu
    wybrany zostanie luz z paska napędowego i zapewnia to jakąś tam siłę
    napinającą tą niepracującą stronę paska napędowego.

    Ale to nadal jest ta sama zasada co np. w rowerze z przerzutkami.
    Jedna strona przenosi siłę, a druga po prostu ma wybrany luz z jakąś
    tama siłą.



    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: