eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVT › Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
    <5c38d209$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c38e697$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c38ed2e$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c38f38a$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Fri, 11 Jan 2019 21:36:22 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5c38f38a$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <5c38fe49$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.182
    X-Trace: 1547238985 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 478 89.64.51.182:32102
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648127
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-01-11 o 20:50, szod pisze:
    > W dniu 11-01-2019 o 20:23, Tomasz Pyra pisze:
    >> W dniu 2019-01-11 o 19:55, szod pisze:
    >>> Przecież nie zwisa swobodnie w ruchu powrotnym.
    >>
    >> Dlaczego nie?
    >> Rowerowy czy motocyklowy zwisa.
    >
    > Chyba się nie rozumiemy. Mi nie chodzi o rower tylko o skrzynię CVT.
    > Skoro łańcuch że tak powiem pcha, to ze względu na mocny naciąg i tak z
    > powrotem będzie też ciągnął. Nie ma tak że pcha, a w drodze powrotnej
    > sobie zwisa. W rowerze ciągnie, a nie pcha.
    >

    Typowo wariator jest sterowany tylko z jednej strony.
    Druga para stożków jest do siebie dociskana ze stałą siłą - dzięki czemu
    wybrany zostanie luz z paska napędowego i zapewnia to jakąś tam siłę
    napinającą tą niepracującą stronę paska napędowego.

    Ale to nadal jest ta sama zasada co np. w rowerze z przerzutkami.
    Jedna strona przenosi siłę, a druga po prostu ma wybrany luz z jakąś
    tama siłą.



    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: