-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
<5c38d209$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
<5c38e697$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<5c38ed2e$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
<5c38f38a$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Date: Fri, 11 Jan 2019 21:36:22 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5c38f38a$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <5c38fe49$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.182
X-Trace: 1547238985 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 478 89.64.51.182:32102
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648127
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-01-11 o 20:50, szod pisze:
> W dniu 11-01-2019 o 20:23, Tomasz Pyra pisze:
>> W dniu 2019-01-11 o 19:55, szod pisze:
>>> Przecież nie zwisa swobodnie w ruchu powrotnym.
>>
>> Dlaczego nie?
>> Rowerowy czy motocyklowy zwisa.
>
> Chyba się nie rozumiemy. Mi nie chodzi o rower tylko o skrzynię CVT.
> Skoro łańcuch że tak powiem pcha, to ze względu na mocny naciąg i tak z
> powrotem będzie też ciągnął. Nie ma tak że pcha, a w drodze powrotnej
> sobie zwisa. W rowerze ciągnie, a nie pcha.
>
Typowo wariator jest sterowany tylko z jednej strony.
Druga para stożków jest do siebie dociskana ze stałą siłą - dzięki czemu
wybrany zostanie luz z paska napędowego i zapewnia to jakąś tam siłę
napinającą tą niepracującą stronę paska napędowego.
Ale to nadal jest ta sama zasada co np. w rowerze z przerzutkami.
Jedna strona przenosi siłę, a druga po prostu ma wybrany luz z jakąś
tama siłą.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-30 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-04-30 Warszawa => Konsultant funkcjonalny systemu Oracle E-Business Suite R1
- 2024-04-30 Obajtek bez majtek
- 2024-04-29 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B (2 miejsca) <=
- 2024-04-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => UX/UI Designer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => AI Specialist <=
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-29 Warszawa => Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa <=
- 2024-04-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-04-29 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-04-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML