  • Data: 2017-06-28 01:41:41
    Temat: Re: Jak jest z wielkością księżyca #2 ? ... a jednak
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-27 o 17:51, J.F. pisze:

    > Swoja droga, to astronomowie codziennie obserwuja niebo przez teleskopy
    > ... i nie maja takiego zjawiska ?

    Jak myślisz? Dlaczego stawiają te teleskopy wysoko w górach? :-) Właśnie
    m.in. po to by wyeliminować to, nad czym ja się skupiam.
    A skupiam się na wpływie atmosfery (najprawdopodobniej) na powiększanie
    obiektów. Tego właśnie nie wiem.

    > Moze naprawde zludzenie.

    Może tak się okazać. To też będzie cenny wniosek.

    > A przeciez niektore prowadza pomiary pozycji roznych cial, takie 5% by
    > ich chyba mocno rozjechalo.

    No chwila... a fatamorgana na pustyni? Przecież całe miasto może zostać
    przesunięte o setki km wyłącznie dzięki efektowi soczewkowania atmosfery.

    > Takie 150% nie, ale 5% ?

    Nie interesują mnie różnice 5%. To nie mój przedmiot obserwacji :-)

    > Masz MF - zrob serie zdjec przy roznej odleglosci nastawionej, nie musi
    > byc wcale Ksiezyc.
    > Ja pamietam ze sie zmienia rozmiar - ale to byly fotki z bliskiej
    > odleglosci.

    No ale to niczego nie wykaże. Ja pytam się o ile % zmieni się rozmiar
    obiektu na matrycy gdy zrobimy serię zdjęć z AF przy nie zmienionej
    ogniskowej i f? Stawiam na to, że może laboratoryjnie dałoby się to
    zmierzyć. Oko tego nie zobaczy.

    > Przeciez masz taki obiektyw, tylko co innego musisz pacnac :-)
    > 600, 150, 300 - i wszystko ostre :-)
    > Tzn wszystko w odpowiedniej odleglosci.

    Chodziło mi o taki, który ma napisane 600mm, kosztuje tyle co 600mm a po
    pacnięciu pokrętła ostrzenia robi się z niego 1200mm :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek