    Subject: Re: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Fri, 18 Oct 2019 09:44:22 +0200

    W dniu 2019-10-17 o 16:31, d...@g...com pisze:

> [...]
    gdyby pozostał w Turcji z tym samochodem to chyba >do końca życia musiałbym płacić za
    niego OC.

    > Pani z Ergo Hestia powiedziała mi, że jako ubezpieczający nie mam możliwości
    niezapłacenia składki za automatycznie przedłużające się ubezpieczenie OC. Nie
    weryfikowałem, czy to jest prawdą, bo Turek przyjechał do Polski i sprzedał samochód.
    Poszliśmy do biura Ergo Hestii i zakończyliśmy ubezpieczenie. Nie wiem natomiast w
    jaki sposób mógłbym uniknąć automatycznego przedłużenia ubezpieczenia, gdzie
    płatnikiem mam być ja, w przypadku, gdy nie ma kontaktu z właścicielem, bo jest poza
    Polską (poza UE) oraz samochód nie jest sprzedany lub zezłomowany.
    > Pani z biura Ergo Hestii powiedziała, że to ja biorę na siebie wszystkie płatności
    jako ubezpieczający. Też wydaje mi się to bez sensu, bo moja rola była jedynie
    grzecznościowa. Nie używałem tego samochodu ani nic wspólnego z nim nie miałem, więc
    oczywiście dla mnie sytuacja bez sensu.
    > W jaki sposób Twoim zdaniem można się z takiej dziwnej sytuacji wyrwać?

    2. Zawarcie następnej umowy nie następuje, pomimo braku powiadomienia, o
    któ-rym mowa w ust. 1, jeżeli:1) nie została opłacona w całości
    określona w umowie składka za mijającyokres 12 miesięcy [...]

    Płać w ratach, nie zapłać ostatniej raty (zapłać po terminie polisy),
    albo zapłać 1zł mniej, jeśli płacisz jednorazowo.

    --
    Liwiusz