  • 31. Data: 2017-07-28 18:05:45
    Temat: Re: Jak robicie skrypty budowania instalek?
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 28 Jul 2017 15:37:59 +0200, slawek wrote:

    > miejsce
    >
    > I tu się mylisz. Programy w Windows są nie tylko w znanym ci "Program
    > Files", ale także w "Program Files (86)", sxs, AppData i kij wie
    > gdzie. W dodatku może to być niekoniecznie dysk C.

    Bredzisz. Dla programów zgodnie z wytycznymi MS jest \Program Files na
    partycji systemowej, a Program Files (x86) jest dodatkowym katalogiem
    wymaganym przez podsystem emulacji trybu 32 bitów w 64 bitach o nazwie
    WoW64. Inne katalogi to twórczość radosna programistów spoza MS.
    A to, że się da zainstalować instalatorem na dysku D:/ czy G:/ jest
    nieistotne.

    > Praktycznie każda gra chce instalować swoje DirectX.

    Chce bo go może zwyczajnie nie być i wtedy nie zadziała. To ukłon w stronę
    lame użytkowników co potrafią tylko klikać Next.

    > Większość programów pisanych w C++ wciska swoje mscrt.

    Nie pisanych w C++ tylko w Visual Studio C++ i korzystających z zasobów
    tych dlli, np. menagera pamięci. Dostawcą tych bibliotek jest sam MS i nie
    stanowią one żadnego problemu.

    > Programy z dot-net ssą
    > dot-net, czasem w jakiejś cudacznej wersji np. 1.5 - choć
    > teoretycznie nie jest potrzebna jak masz najnowszą.

    Znów bajdurzysz, .NET w dużej mierze nie jest zgodny wstecznie na poziomie
    binarnym. Kompilując aplikację wybierasz targetowy framework.

    > Oczywiście wszystko miącha rejestrem, co samo w sobie jest chore.

    Miącha to co potrzebuje miąchać, nie miącha dla samego miąchania.

    > I nigdy (chyba że używasz kumpla Bonifacego, Filemona) nie wiesz czy
    > i co wpadło ci do katalogu Windows i poniźej. Szczególnie pliki inf i
    > takie tam. Nawet jeżeli to nie jest konkretnie malware, to i tak może
    > być nieciekawie.

    Jest tego wspomniany 1% instalatorów.

    > Oczywiście możesz w ramach średniowiecza stosować pas cnoty:
    > instalować tylko ze sklepiku MS. Możesz ufać w certyfikaty. Robić
    > tuzin mniej lub bardziej sensownych rzeczy. Co i tak nie zmienia
    > faktu: instalacja czegokolwiek w w Windows zawsze może zakończyć się
    > nieporządaną podmianą plików systemowych. MS nawet dał specjalne
    > narzędzie do leczenia tej choroby: sfc.

    Nigdy nie mam takich problemów, ale może ja jakiś inny jestem.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 32. Data: 2017-07-28 18:08:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Wyprostujmy coś.

    > Praktycznie każda gra chce instalować swoje DirectX.

    Instalka DirectX aktualizuje zastaną wersję jeżeli zastana jest starsza,
    w innym przypadku nie robi nic. Nie ma tutaj więc mowy o kilku wersjach
    w systemie.

    > Większość programów pisanych w C++ wciska swoje mscrt.

    Nie "swoje" tylko wersję bibliotek podstawowych powiązanych z wersją
    środowiska Visual Studio, w którym zostały skompilowane.

    > Programy z dot-net ssą dot-net, czasem w jakiejś cudacznej wersji np. 1.5 - choć
    > teoretycznie nie jest potrzebna jak masz najnowszą.

    .NET to biblioteka, środowisko uruchomieniowe (runtime) to CLR.
    Biblioteki w 99% są kompatybilne między sobą i zawierają to co
    wcześniej, środowiska CLR nie.

    Jak masz aplikację napisaną pod .NET 4, to wystarczy że masz w systemie
    dowolną wyższą i się uruchomi.

    Jak masz aplikację napisaną pod .NET 3.0, to czy będziesz miał
    zainstalowany .NET 3.0 czy 3.5, zadziała.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2017-07-28 18:25:14
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 07:42, slawek pisze:

    > To konkretnie odpowiedz :
    > {bzdury}
    Zdradzisz czego się naćpałeś?

  • 34. Data: 2017-07-28 19:15:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/27/2017 11:22 PM, AK wrote:
    > Taaa. Zaden bug. Po prostu nie sa w stanie zapewnic braku padu dysku/boota
    > przy przejsciu ze starego udev-a na nowy. Pisza/ostrzegaja o tym i ..
    > radz se czlowieku sam.

    To jest dalej BUG. Coś z gatunku "known problem". Na pęczki takich.
    Przypomnę że upgrade windwosa przynosił od wieków wiele interesujących
    niespodzianek, chyba najbardziej fajna była ta kiedy formatowałeś dysk
    D: a tak naprawdę okazywało się że to C: tylko się MS pomyliło. Innymi
    słowy kazdy zalicza wpadki, bug itp. Nijak nie pojmuje co to ma do
    rzeczy z instalacjami programów.

    > Numerek/wqersja + podpis cyfrowy dll-ki to komiczny sposob (bo tak
    > wlasnie jest to rozwiazane) ?

    Nie, ukryte własne wersje filesystemu per aplikacja. Ślicznie się to
    nazywa "Windows Side-by-side". Ba, nazywają to "technologią". Ja
    natomiast workaroundem, ale co ja się znam.

    > Chlopie puknij sie w leb.

    Jak na razie widze że tylko ty machasz rękami wiec rozumiem że nie tylko
    kogoś chcesz sie puknąc w łeb ale przypadkiem możesz i sam trafić w
    głowę. Uważaj.

    > Ze niby wystacza linuxowe numerki w *so ?

    Nie. Dlatego duże aplikacje które są dostarczoine *POZA* repo, np.
    komercyjne bez kodu źrodłowego mają własne bibliteki dostarczone w
    wersji binarnej.

    Natomiast dla tych z repo - zazwyczaj wystarcza. Pewno że jak się
    wyciągnie z otchłani internetów dystrybucje robią przez jakiegoś gimbusa
    to nie. Ale jak weźmiesz dużą dystrybucję to zazwyczaj wystarczą. Mniej
    więcej tak samo wystarcza jak instalacja dużej aplikacji na windowsie
    gdzie często też nic nie działa bez rękodzieła. Życie.

    > Kilka razy doswiadczylem "dobroci" takieg rozwiazania gdy inny pakiet
    > wgral sobie so o
    > _tej samej wersji_ ale sobie tworca ja inaczej skompilowal (inne opcje cc)

    Ojej, znalazłeś BUGa. Zapytaj ile razy software nadpisał systemowe
    bibliteki dll w windowsie. Ile razy nadpisał rejestr w miejscach gdzie
    tego nie chcesz. itd. Mam kłopot w rozumieniu podejścia religijnego
    jakie prezentujesz: nasze gówno jest pachnące a ich śmierdzące. A oba gówna.

    > No cos podobnego ?
    > Linux ma bugi gorsze id Win ? No nei uwierze :)

    Ma wiele bugów, ale zupełnie nie tam gdzie masz o to pretensje. Te o
    które masz pretensje nie działają u marginalnej częsci userów. Te ktore
    są naprawdę poważne są gdzie indziej.

    > Pojecia bladego nie masz o Win i tyle.
    > Infantylny fanatyzm ("godny" gimbazy:) any MSowy przeslania Ci w pelni
    > horyzont.

    Znowu machasz rekami. Uważaj na oczy.

    > Co ty pieprzysz o marginalnych ?

    Mam pogląd startystyczny wyssany z mojego, ale pojemnego, palca.

    > Byle mala aplikacja korzysta/tworzy COMa/ActiveXa

    Bzdura w ujęciu ogólnym. Przejrzałem moje obecne aplikacje. Watpie by
    choć 3% uzywanych przeze mnie tworzyla obiekty COM a jak już tworzą to
    są to kobylaste które na pewno nie dotyczą problemów które miał tworzacy
    ten watek.

    > i standardem w Win
    > od wiekow (uczestniczylem w projekcie obiegu dokumentow opartego
    > _wylacznie_
    > o aplikacje COMowe/ActiveXowe juz w 1998).

    Czyli mówisz o prehistorii. Cóż, warto zerknąc jak wygląda obecnie
    status COM i dlaczego mało kto zawraca sobie tymi pierdołami głowę.

    > COM/DCOM/ActiveX to _esencja_Windows !.

    Nie. Esencją windows są kolorowe ikonki. Cała reszta jest w odwrocie.
    Tak przesadzam, ale jakoś mam poczucie że jednak przesadzam w dobrymi
    kierunku.

    > Uruchom sobie OLEViewera nawet na czystym Windows i poogladaj Type/OLE
    > libraries
    > zanim cus jeszcze wyplujesz bez skladu i ladu.

    No odpaliłem i coś bida. VirtualDUB nie ma, cygwin nie ma, Ardiuno nie
    ma, CodeBlocks nie ma, NetBeans nie ma, Eclipse nie ma, w zasadzie poza
    jakimiś duperelami nic nie ma tych magicznych technologii. Nic nie
    poradzę, ale oczywiście masz prawo twierdzić że nie o te aplikacje Ci
    chodzi. Wiadomo że najlepsza metoda sporu internetowego to wybór
    odpowiedniej próbki pod kątem docelowego wyniku, a akuratnie te mam pod
    reką i bida.

    > Tak, tylko ze aplikacji nie korzystajacyh z COMa jest nieco, tyle ze to
    > drobiazgi/utile. Byle wiekszy/powazniejszy prog. w Win korzysta
    > z innych komponentow COMowych i z reguly je tworzy/dostarcza.

    Widzę to inaczej. Istnieją ogromne aplikacje które mają w d... COMa. Nie
    dziwie im się, skoro ta "technologia" jest na wylocie i za chwile MS się
    jej pozbedzie. Na rzecz oczywiście odkrywania Hameryki jakiejś, ale coś
    czuje że niedługo pozostanie tylko machanie rekami sadzac po tempie
    znikania COMa z dużych aplikacji.

    > PS: Z Twojej dziedziny. Taki naglowek *.h/*.idl Expedition Mentorowego
    > to > 500kb samych naglowkow/deklaracji funkcji API.

    Serio? A zdajesz sobie może sprawę że nie dośc że niektórzy widują
    oprogramowanie EDA to może nawet developują? Może zastanów się chwilę
    czy aby na pewnika chcesz dalej dyskotwać w tematach w których ktoś z
    czystej litości nie podejmuje.

    > Bo swiat unixowy zwyczajnie wciaz jest glupi i woli dziesiatki osobnych
    > *.cfg, *.ini etc.

    Słusznie. Niestety ma to rownież różne zalety. Jedno ma zalety i drugie
    ma zalety. I wady. No i problem, bo nic lepszego ani od jednego ani
    drugiego nie wymyślono. Kilku windev próbowało wciskać pliki tekstowe i
    kilku pryszczersow próbowal wcisnąć rejestr do linuxa. 2x fail. Czekamy
    na jakies objawienie.

    > Bo swiat unixowy wciaz jest glupi i do dzis nie dorobil sie zadnej
    > wlasnej technologii
    > komponentowej (a CORBA umarla bo byla stricte C++/Javo centryczna i
    > ciezka/trudna),
    > a jedną w zaczatku dobil (Gnome) bawiac sie jak dzieci bo GUI ladniejsze
    > "wazne" :) (KDE).

    Bo nikomu nie jest ona potrzebna.

    > Cale szczescie niektorzy nie mieli takich klapek na oczach i zrobili Mono.

    Które chyba z lekka zdechło i zalatuje padliną. I znowu C# nie zdobędzie
    świata. Ale już niedługo bedziemy mieli za to Painta 3D. Z technologią
    COM raczej nie. Jaka szkoda.

  • 35. Data: 2017-07-28 19:45:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie, ukryte własne wersje filesystemu per aplikacja. Ślicznie się to
    > nazywa "Windows Side-by-side". Ba, nazywają to "technologią". Ja
    > natomiast workaroundem, ale co ja się znam.

    W linuksie nazwali to "Docker" i aktualnie jest boom na to :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2017-07-28 19:54:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/28/2017 7:45 PM, Mateusz Bogusz wrote:
    > W linuksie nazwali to "Docker" i aktualnie jest boom na to :-)

    E tam, to nie to. MS dał rade wbudować workarounda w system. To znaczące
    osiągnięcie.

  • 37. Data: 2017-07-28 19:56:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/25/2017 10:42 PM, Roman Tyczka wrote:
    > Wszystkiego nie ma i nie będzie w repozytoriach, a wtedy i tak pozostanie
    > grzebanie w śmietniku.

    Róznica polega na tym że user Windowsa zawsze idzie do smietnika.
    Właściciel normalnych systemów z repo sporadycznie. Innymi słowy masz
    róznicę która polega na rozmiarach problemu a nie na jego braku.

  • 38. Data: 2017-07-28 20:06:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Innymi słowy masz róznicę która polega na rozmiarach problemu a nie na
    > jego braku.

    A mówią że rozmiar się nie liczy :-) Mnie tam uczyli zasady rób dobrze
    albo wcale. Czy mały czy duży problem, ja wrzucam do jednego wora.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2017-07-28 20:25:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/28/2017 8:06 PM, Mateusz Bogusz wrote:
    > Mnie tam uczyli zasady rób dobrze
    > albo wcale. Czy mały czy duży problem, ja wrzucam do jednego wora.

    Niestey świat tak nie działa. Prawie wszystko jest w IT niedorobione.
    Bez wzglądu na to czy to standard czy poteżna apliakcja czy mała
    pierdoła. Czy to firma garażowa czy korpo. Czy pryszczate nastolatki czy
    spasione pustaki w garniturach. Wszedzie szit.

  • 40. Data: 2017-07-29 10:03:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 28 Jul 2017 18:05:45 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > WoW64. Inne katalogi to twórczość radosna programistów spoza MS.

    Czy radosna to nie wiem. Ale że One Click jest w Visual Studio i że
    instaluje on do AppData to po prostu fakt. A robi tak nieprzypadkowo.

    > Nie pisanych w C++ tylko w Visual Studio C++

    Większość profesjonalnie pisanych w C++ programów dla Windows jest
    kompilowana kompilatorem Microsoftu. Oczywiście można użyć np. GCC
    (sam używam).

    > Znów bajdurzysz, .NET w dużej mierze nie jest zgodny wstecznie na
    poziomie
    > binarnym. Kompilując aplikację wybierasz targetowy framework.

    Gdybyś wiedział trochę więcej o .NET to wiedziałbyś jak
    zaprojektowana jest obsługa starszych programów przez nowszą
    bibliotekę. Ale jak widać nie wiesz.