  • 291. Data: 2020-03-21 16:28:10
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pie.....sz (niestety).
    W obozach szkoleniowych dla muzułmańskich instruktorów islamizujących Chiny, ot co.

    -----

  • 292. Data: 2020-03-21 17:28:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Do tego nie trzeba Owsiaka. Polska dostala od UE prawie 7.5 MILIARDA EUR
    > - czas zacząć kupować a nie tylko dreptać w miejscu.

    Przecież kupują.
    Samoloty sobie kupili, samochodów co niemiara.....

  • 293. Data: 2020-03-21 17:30:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-21 o 13:44 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > CZytałem coś zupełnie odwrotnego.
    > Znaczy ze jako wirus z grupy RNA mutuje praktycznie cały czas.

    W internecie obecnie można znaleźć wszystko na ten temat - tzn.
    potwierdzenie jakiejkolwiek wybranej tezy. Z tego co ja rozumiem,
    mutacja mutacji jest nierówna, i mutacji które covid19 przechodzi nie
    można (póki co) porównywać z mutacjami grypy, gdyż nie wpływają w
    istotny sposób na rozpoznawalność wirusa. Mutacji, w sensie stricte
    technicznym, covid19 jest ponoć ponad setka, ale istotnie różnych
    wersji (naukowcy mówią "subtypów") - tylko dwie.

    No ale wracając do tematu: branie wirusa na klatę nie ma żadnego sensu,
    w żadnej sytuacji. Jeśli wirus istotnie nie mutuje w znaczący sposób,
    to szczepionka załatwi sprawę raz a dobrze. A jeśli mutuje, to... i tak
    nici z wyrabiania odporności w ludziach. W tym drugim przypadku
    pozostanie tylko kombinować z dynamicznymi, corocznymi szczepionkami,
    tak jak przy grypie.

    Mateusz

  • 294. Data: 2020-03-21 17:30:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 15:21, J.F. pisze:

    > A jaki ?

    > Taki szkodliwy ten lek, ze nie mozna podac bez potwierdzenia ?

    Generalnie leków nie powinno się podawać, nie mając pewności co choremu
    jest.
    Szczególnie specjalizowanych.

  • 295. Data: 2020-03-21 17:31:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 14:54, Janusz pisze:

    > Ale tylko przy założeniu że wirus nie zmutuje, a to jest bardzo słabe,
    > grypa mutuje cały czas i czasami nas zaskakuje np Hiszpanka.

    Czasami czyli 100 lat temu?

    > Ale u nas nierealne.

    Byłoby realne, gdyby kraj nie był zarządzany przez półgłówków.

  • 296. Data: 2020-03-21 17:36:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 14:56, J.F. pisze:

    > Ci w stanie wskazujacym to chyba jedna sa badani.
    > Tych 400 przypadkow jest, a przeciez nie tylko w rzadzie :-)

    No właśnie o tym piszę, co to jest 400 przypadków?
    Każdy wie, że jest ich wiele razy więcej, tylko nikt testów nie zrobił.

    > Szczegolnie jak zejdzie, to juz na pewno na nic wiecej nie zachoruje
    > :-(

    > Kultura troche inna. W Japonii jak czlowiek ma katar, to ubiera
    > maseczke, zeby innych nie zarazic.

    Ale tu chodzi o sposób wykrywania i zapobiegania, a nie o wychowywanie
    narodu ZAMIAST.
    Zwłaszcza o okłamywanie go i straszenie, zamiast konkretnej i
    wyczerpującej informacji.

    > -testowanie wszystkich podejrzanych ... niewatpliwie pomoglo, ale czy
    > to troche nie za pozno ?

    Na pewno nic nie robienie i opowiadanie w zamian w tvpis jak to jesteśmy
    wspaniale przygotowani było lepszym rozwiązaniem...
    A potem z dnia na dzień totalne zmiany planów i życia ludziom.

  • 297. Data: 2020-03-21 17:43:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jest wiele więcej i 2% kituje to gdzie są trupy?

  • 299. Data: 2020-03-21 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > technicznym, covid19 jest ponoć ponad setka, ale istotnie różnych
    > wersji (naukowcy mówią "subtypów") - tylko dwie.

    Zeby było jasne - akurat to słyszałem od jakiegos profesora doktora ale
    rzeczywiście pewnie ze 2 tygodnie temu - od tego czasu stan wiedzy mogł
    sie mocno zmienic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 301. Data: 2020-03-21 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A nie wystarczy, ze 10 tys rodakow pojedzie do Niemiec robic zakupy
    > i przywlecze wirusa ?

    Nawet jak 10 tysiecy pojedzie to zarazi sie moze 50, moze 100 osób.
    Nie dramatyzujmy i nie łudzmy sie - prawdopodobienstwo spotkania chorego
    i w Polsce i w niemczech jest bardzo porownywalne.

    > Czy nie dala, to sie wyjasni za tydzien czy kilka.

    Pierdzielisz.
    Masz wszelkie dane zeby podjac racjonalna decyzje a mimo to sie
    asekurujesz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 298. Data: 2020-03-21 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Do tego nie trzeba Owsiaka. Polska dostala od UE prawie 7.5 MILIARDA €
    > - czas zacząć kupować a nie tylko dreptać w miejscu.

    W jakim sensie dostała 7,5 miliarda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,