  • 51. Data: 2009-01-07 09:21:09
    Temat: Re: Jak sie robi portable
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Hryn" <i...@g...usun.to.pl> napisał w wiadomości
    news:gk0m3d$15m$1@inews.gazeta.pl...
    > Powiedziałbym że dla dużej firmy to konieczność, a dla małej niestety
    > tylko marzenia:)

    To nie tak do konca. Czesc rozwiazan jest jak najbardziej dostepnych dla
    malych firm.

    I tak np. w firmie X przy biurku Pana Jarka stoja dwa komputery, jeden
    nowoczesny z nowym OS, aktualizowany na bierzaco, zabezpieczony jak
    przystalo na 2008/9 rok i tak reszta komputerow w firmie.

    No ale jest ten drugi komp (10 letni) z Windowsem 98 na ktorym zainstalowane
    jest specyficzne oprogramowanie zbierajace dane ze stacji pomiarowych 1x w
    tygodniu. Soft super ale ni jak nie da sie go uruchomic na nowszych OS'ach.
    Komp moze w kazdej chwili pasc, ale nie bylo by to tragedia, bo przeciez
    soft jest backupowany na dyskietkach 1,44 MB - dokladnie tak samo jak w
    ZUSie ;)

    W koncu ktos zrozumial ze jest to nienajlepsze rozwiazanie dla firmy i
    postanowil ww. przeniesc i uruchomic w Virtual PC na nowym komputerze Pana
    Jarka....
    i tym samym wirtualizacja trafila pod strzeche w malenkiej firemce....

    PS. To nie jest opowiadanie na szybko sklecone ale przyklad z zycia wziety.

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://forum.virtual-it.pl/

  • 52. Data: 2009-01-07 09:41:14
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    > Jakoś chyba nikt Ci nie uwierzy. Bo potem przychodzą upgrady systemu,
    > antywirusów, firewalli itd - w sumie robi się tego z pół godziny ze dwoma
    > resetami.
    > Chyba, że jesteś kozak bez upgradów i bez zabezpieczeń :)

    Z tymi upgreadami nie ma takiego wielkiego problemu zwlaszacza ze coraz
    czesciej mowi sie o pelnym wsparciu aktualizacji "zamrozonych" maszyn
    wirtualnych, a jesli backup obejmuje caly virtualny dysk/dyski....
    A co do samych aktualizacji w firmach to przeciez nie wyglada ona tak jak w
    domu, ze wszystkie aktualizacje sa wlaczone, pozniej jakas poprawka z czyms
    sie gryzie i OS pada...
    Od tego jest w koncu software dystrybuujacy aktualizacje i ludzie
    weryfikujacy i testujacy je przed wpuszczeniem dalej.
    W domu mamy wlaczony update i pobieramy poprawki krytyczne nawet do funkcji
    w systemie z ktorych nie korzystamy....

    Washi

  • 53. Data: 2009-01-07 10:20:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:
    > zastanawia mnie co z pluginami do takiego PS, jak np bede za jakis czas
    > chcial dograc cos nowego lub zupgradowac istniejacy...

    Da się, a zmiany pojawią się w katalogu thinstall.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 54. Data: 2009-01-07 10:22:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Washi pisze:
> [...]
    > Od tego jest w koncu software dystrybuujacy aktualizacje i ludzie
    > weryfikujacy i testujacy je przed wpuszczeniem dalej.

    Ale to już firmy kalibru przynajmniej średniego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dobrze łączyć przyjemne z pożytecznym, jeszcze lepiej przyjemne z
    przyjemnym/

  • 55. Data: 2009-01-07 10:23:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > No cóż. Widać więc, że w zastosowaniach biurowo-Windowsowych AMD
    > coś nietego, ale nikt nie jest w stanie powiedzieć, czemu. Ja od
    > strony serwerowej dodam, że w Nehalemach Intel /już/ dorobił się
    > kontrolera pamięci jaki w AMD był od lat...

    Nie do końca winny był temu amd, ale też otoczenie - z niesławną vią na
    czele.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /największy komplement jaki można powiedzieć kobiecie? - nie używałem
    liquify/

  • 56. Data: 2009-01-07 10:29:09
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    > Ale to już firmy kalibru przynajmniej średniego.

    Oczywiscie :)

    Washi

  • 57. Data: 2009-01-07 11:56:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 7 Jan 2009 10:03:36 +0100, Winetoo napisał(a):

    > Osobiście nie znam ani jednej poważnej firmy która używa AMD, a wiele

    Ja znam wiele. IBM, Dell, HP....

    > znanych mi firm kiedyś używało. Tak samo tzw. zwykli użytkownicy. Nie znam
    > nikogo kto by się przesiadł z Intela na AMD, a wielu zrobiło ruch w drugą
    > stronę i nagle przestali narzekać, że im sięWindows wiesza.

    Ja uczyniłem w odwrotną stronę.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 58. Data: 2009-01-07 12:45:57
    Od: miklo <m...@g...com>

    Dnia 05-01-2009 o 22:42:18 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > ...czyli jak już nigdy nie instalować szopa i nie tylko - może się komuś
    > przyda, ja stosuję i jestem bardzo zadowolony:
    > http://szumofobia.pl/forum/showthread.php?t=88

    Na stronie VMWARE ThinApp kosztuje w wersji minimum 6tys USD. Spora
    inwestycja. Chyba, że jest jakiś Lite. Jest?

    --
    miklo

  • 59. Data: 2009-01-07 12:47:34
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Na stronie VMWARE ThinApp kosztuje w wersji minimum 6tys USD. Spora
    > inwestycja. Chyba, że jest jakiś Lite. Jest?

    Jest portable pewnie.

  • 60. Data: 2009-01-07 13:12:28
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    wiadomości news:d8ztrch77kr3.1skxygdux1m9w$.dlg@40tude.net...

    > Ja znam wiele. IBM, Dell, HP....

    Rozumiesz różnicę pomiędzy montuje a używa. Nie chodzi o to kto produkuje
    komputery z AMD tylko o duże firmy które takich komputerów używają.

    I co zyskałeś?

    Pozdrawiam
    Winetoo