  • 1. Data: 2014-12-16 11:51:58
    Temat: Re: Jak sprawdzić przetwornik piezoelektryczny w pokojowym nawilżaczu powietrza.
    Od: a...@g...com

    On Wednesday, November 28, 2007 6:45:14 PM UTC+1, vogl wrote:
    > Uszkodził mi się pokojowy, ultradźwiękowy nawilżacz powietrza. W związku
    > z faktem że jego budowa nie jest zbyt skomplikowana, element
    > piezoelektryczny + prosty układ elektroniczny (tranzystor BU4096,parę
    > elementów RLC, kilka diod) - prawdopodobnie generator, postanowiłem go
    > reanimować. I tu mam pytanie, jak można sprawdzić element
    > piezoelektryczny i układ elektroniczny. Problem w tym że piezoelektryk
    > zanurzony jest w wodzie a płytka elektroniczna zamocowana jest z nim na
    > sztywno, poza tym podejrzewam że całość może być zasilana i pracować
> [...]

    Właśnie "goglam" żeby znaleźć jak taki zrobić samemu :) - poza niepomocnymi wpisami
    elektronikpraktykującej i jakiegoś forumsep znalazłem elementy do budowy, sorry za
    reklamę... ale na allegggro brak tych elementów piezo na wysokie częstotliwości,
    tylko tutaj znalazłem :

    http://www.eltom.WYTNIJTOpl/nawilzacze/produkt.php?i
    dpr=257&idkat=5 aby link działał musisz wyciąć frazę "WYTNIJTO", jeśli tylko chcesz
    tam się wklikać.

    Swoją drogą nie powinni w produktach reklamować, że toto używa ultradźwięków (jak się
    okazuje jest to zakres od 20kHz aż do 100MHz/1GHz) tylko pisać dokładnie jakiej
    częstotliwości używa ich produkt.

    Pozdrowienia,