  • From: Radio Erewan <r...@g...com>
    Subject: Re: Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ?
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 6 Jan 2009 16:57:48 +0100

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 16:16:42 +0100, ZASK napisał(a):

    > Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ? Jak dbac o sprze na mrozie
    > ? Do jakiej temperatury mozna robic zdjecia ?

    Mróz źle znoszą akumulatory, dlatego lepiej nie mieć na mrozie więcej jak
    jednego aku w gripie/najlepiej nie mieć gripa. Zapas w cieplutkiej
    kieszeni.
    Najgorsze dla aparatu jest przejście z zimnego otoczenia w ciepłe. Wtedy
    skrapla się para wodna i może zrobić kuku elektronice i mechanice.
    Wchodząc do domu zamykamy aparat w szczelnym opakowaniu (jeszcze na mrozie
    z powietrzem w którym jest mało pary wodnej) i tak go pozostawiamy do
    ogrzania (nie stawiając na kaloryferze).

    Producent zazwyczaj w instrukcji podaje dolną granicę dla pracy i dla
    przenoszenia sprzętu niepracującego. Tak więc odsyłam cię do manuala w celu
    zapoznania się z limitami określonymi przez producenta twojego aparatu.

    Mnie jeszcze lustro nie przymarzło do korpusu, ani nie zamarzła migawka. Co
    ponoć się zdarza...

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl