    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ?
    Date: Thu, 8 Jan 2009 06:22:41 -0800 (PST)

    On 8 Jan., 14:53, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > Chodzi o chłodzenie - na dużych wyskościach gęstość powietrza jest
    > mniejsza i są gorsze warunki chłodzenia. A że producent pewno nie wie
    > o ile powinna być skorygowana moc przy zmianie wysokości to zastrzega
    > pracę do 1000 m n.p.m., bo bodajże do tej wysokości maksymalne
    > obciążenie elementów składowych jest równe nominalnemu.
    > --
    > Grzegorz Krukowski

    watpie
    na ogol masz tam lepsze warunki chlodzenia
    na 100 m wysokosci temperatura spada srednio w zaleznosci od
    wilgotnosci powietrza od 0,6 do 1 st C.
    oznacza to ze na wysokosci 1000 m npm masz temperature o 6 - 10 stopni
    nizsza , niz gdybys mial w tym samym miejscu 1000 mentrow nizej.
    pojemnosc cieplna powietrza zmienia sie w takim zakresie temperatur
    tylko nieznacznie , zas ilosc przyplywajacego powietrza i tak
    regulujesz wentylatorem.
    raczej bedzie tutaj powodem nieco nizsze cisnieni otoczenia , a tym
    symym wieksza roznica cisnien pomiedzy wnetrzem aku a otoczeniem.
    spadek cisnien to 1 hPa na 8 m roznicy wysokosci
    Logika podpowiada iz jesli w gre wchodziloby przegrzanie to nic
    prostszego jak odlaczyc , zas cisnienia otoczenia zwiekszyc sie nie
    da.
    to bylo OT