  • Data: 2019-09-01 19:17:46
    Temat: Re: Jak to robią w NASA
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:

    > Czekaj czekaj, ale większość programów to jedna niekończąca się pętla.
    >
    > for (;;) {
    > wait_input();
    > do_job();
    > }
    >
    > Czy ja czegoś nie rozumiem, czy ta reguła zabrania takich konstrukcji? A
    > jeśli zabrania, to jak inaczej? Przecież goto też zabraniają. :)

    Ok, fakt, nie myślałem o pętli głównej :) Ona często nigdy się nie kończy.
    Ciekawe jak to rozwiązują, jeśli to jest sztywna zasada a nie zalecenie,
    które można ominąć komentarzem: // this is main loop, rule #2 does not
    apply.

    > Logika jest - ale chyba tylko w lotach kosmicznych albo innych
    > przemysłowych dziedzinach, gdzie nic nie ma prawa się nie udać.

    Z drugiej strony... jeśli się nie uda, to i tak powinny być inne
    mechanizmy fail-safe (niekoniecznie w sofcie), które to wyłapią.

    > W praktyce program graficzny będzie alokował pamięć zależnie od tego,
    > jakich rozmiarów dostał plik graficzny do załadowania. Jak user ma mało
    > pamięci to i tak może sobie pomalować w 640x480, a przy większych
    > bitmapach dostanie zonk.

    No właśnie.

    > if (printf("Hello") != 5) NO_I_CO_MAM_ZROBIC();

    Tak, m.in. :)

    > Ciekawe jaki mają procent zachorowań na depresję wśród programistów. :)

    Pewnie nie większy niż wśród programistów w korpo...

    Z drugiej strony u mnie codzienne spotykanie się z absurdami i walenie
    prywatną głową w służbowy mur raczej nie skutkuje depresją. Jeśli już
    to wypaleniem. Objawy nawet podobne, ale jednostka (chorobowa?) inna.

    Kati Morton (yt) miała cykl na temat wypalenia.