    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak wyłączyć dysk?
    Date: Sun, 07 Feb 2016 21:20:36 +0100

    On Sun, 7 Feb 2016 19:20:25 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
> [...]

    działać.
    > Zakładam że użyłeś -s on by go włączyć (małe s).

    #smartctl -s on -d scsi /dev/sdd
    smartctl 5.41 2011-06-09 r3365 [i686-linux-3.2.0-4-686-pae] (local
    build)
    Copyright (C) 2002-11 by Bruce Allen, http://smartmontools.sourceforge.net

    Informational Exceptions (SMART) disabled

    # smartctl -a -d scsi /dev/sdd
    smartctl 5.41 2011-06-09 r3365 [i686-linux-3.2.0-4-686-pae] (local
    build)

    Copyright (C) 2002-11 by Bruce Allen, http://smartmontools.sourceforge.net

    Vendor: Seagate Product: Expansion Revision: 9300 User Capacity:
    1,000,204,885,504 bytes [1,00 TB]
    Logical block size: 512 bytes
    Logical Unit id: 0x5000000000000001
    Serial number: NA8704SM
    Device type: disk
    Local Time is: Sun Feb 7 21:04:04 2016 CET Device supports SMART and
    is Disabled
    Temperature Warning Disabled or Not Supported
    SMART Health Status: OK

    Error Counter logging not supported
    Device does not support Self Test logging

    Powtarzanie smartctl -s on -d scsi /dev/sdd zawsze zwraca Disabled

    Hdparmem mogę parametrami -S - B wprowadzić spin down timeout ale
    działa to tylko do wyłączenia dysku, po ponownym jego podłączeniu (i
    nie używaniu) nie wchodzi w spin down.

    > Ten Twój tuner ma EPG? Jeśli ma to gdzie go trzyma?

    Nie wiem, ten dekider umie funkcjonować bez hdd, wyświetla EPG bez
    dysku.

    > I nie wybudza go sam z siebie?

    Podłączyłem tę/tą toshibę i się wyłączyła po jakieś chwili (nie
    słychać talerzy, led dysku zgasła). Minęła już godzina i led w dysku
    nie zapaliła się mimo skakania po kanałach, przeglądania EPG czy
    programowania timera. O to chodziło

    --
    Marek