  • Data: 2018-09-01 12:28:13
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Kilka lat temu widziałem w jakimś filmie info, że ruskie podarowali
    > amerykanom jakąś rzeźbę (wielkości na oko dużego talerza) do powieszenia
    > na ścianie.

    Orła im dali.

    > Ci powiesili to w ambasadzie. W środku było urządzenie podsłuchowe
    > i podobno przez 3 lata podsłuchiwali, dopóki amerykanie tego nie
    > znaleźli. Się zastanawiałem jaka bateria mogła to zasilać i jak to
    > mogło być ukryte, że tego nie zauważyli.

    Żadna bateria. Rezonator (w analizach nazwany "wnękowym"), którego
    elementem była cienka folia metalowa (pewnie złota) pełniąca funkcję
    mikrofonu. Trzeba to było oświetlić wiązką fal o częstotliwości
    podharmoncnej, wtedy zaczynało nadawać.

    > Jakiś miesiąc temu widziałem inny film w którym była mowa o tym samym.
    > Jak amerykanie to wykryli to nie wiedzieli jak to działa (wtedy ruscy
    > byli do przodu w technologii) bo to nie miało ani żadnej elektroniki,
    > ani baterii.

    Jednak się zorientowali. Ale pomysł dobry. Jego autorem był niejaki
    Teremin, ten towarzysz od instrumentu muzycznego nazwanego jego
    nazwiskiem (oba wynalazki mają ze sobą wiele wspólnego).

    > Jak na telefon czekało się np. 19.5 roku (tyle minęło od złożenia
    > podania do uzyskania telefonu przez moich rodziców) to może tempo
    > wydawania pozwoleń na telefon było dostosowane do tempa produkcji
    > takich szaf.

    Robili to na gwałt przed odpaleniem stanu wojennego.

    > Można zbierać kasety w jakimś archiwum i odsłuchiwać dopiero jak
    > kogoś trzeba sprawdzić.

    Cały czas konkurowaliśmy z Albanią o ostatnie miejsce w nasyceniu
    telefonami, jednak nasz kraj większy, więc było ich ponad milion.
    Zbyt wiele aby wszystko nagrywać na kasetach.

    --
    Jarek