  • 131. Data: 2018-08-14 13:44:03
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 14 Aug 2018 08:46:09 +0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość
    <c...@t...no1>
    od q...@t...no1 (Queequeg) :

    Ja chyba wiem co to jest:
    https://youtu.be/14ZYFEG-ryE?t=1637
    Trudno się tego pozbyć.

  • 132. Data: 2018-08-14 16:34:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > A instalację robił na pewno jakiś elektryk z uprawnieniami w czasie
    > budowy. Do żyrandoli we wszystkich pomieszczeniach doprowadzone jest
    > uziemienie (czarny, niebieski, brązowy + żółto/zielony) i tylko w kuchni
    > na żółto/zielonym jest _na_stałe_ faza.

    Elektryk mógł mieć uprawnienia, ale pomylić też się mógł...

    A mówią, że elektryk myli się tylko raz :)

  • 133. Data: 2018-08-14 16:37:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W ktoryms gniazdku :-)

    Tak też może być :) Ale tego już mi się nie chce tropić :) Choć jak
    wytropię ten pobór i nic więcej do tropienia nie pozostanie... ;)

    > A od dolu nie ma jakiegos mostka ?

    Nie ma.

  • 134. Data: 2018-08-14 16:41:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    TurboPascal <t...@g...com> wrote:

    > To absolutnie nie może być zwykła żarówka 230V. Należy użyć żarówkę
    > samochodową 12V od świateł mijania lub długich - taką 55-65W. Odłoży się
    > na niej tylko kilka woltów - powinna się lekko żarzyć - i można będzie
    > zaobserwować, czy prąd jest "kradziony na okrągło", czy tylko w pewnych
    > godzinach. Kilka dni śledztwa nie zuboży mocno kieszeni, a może być
    > ciekawe...

    Gorzej jak ktoś mi tam zwarcie zrobi. W sumie ciekawe co na to żarówka
    samochodowa, czy przepaliłaby się grzecznie, czy z efektami.

    Sprawdzać nie chcę :)

    > Jeżeli prąd jest pobierany bez żadnych dłuższych przerw, to popuszczając wodze
    fantazji może to być:
    > - pacjent podłączony na stałe do respiratora lub sztucznej nerki,
    > - terrarium z gadem wężem boa,
    > - niewielka plantacja "maryśki",
    > - mały amatorski kopacz bitcoinów.

    Sądząc po okolicy to albo a) (bo połowa tutaj to emeryci) albo c) (bo
    druga połowa to "element").

  • 135. Data: 2018-08-14 16:43:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:

    > Ja chyba wiem co to jest:
    > https://youtu.be/14ZYFEG-ryE?t=1637
    > Trudno się tego pozbyć.

    Mówisz, żeby odwołać elektryka i wołać egzorcystę? :)

    Ten sam dylemat, gdy z gniazdka leje się woda. Wołać elektryka czy
    hydraulika? Czy od razu egzorcystę...

  • 136. Data: 2018-08-14 16:50:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-14 o 16:43, Queequeg pisze:
    > Ten sam dylemat, gdy z gniazdka leje się woda. Wołać elektryka czy
    > hydraulika? Czy od razu egzorcystę...
    A jak wieje wiatr z gniazda/puszki? :-)

    Robert

  • 137. Data: 2018-08-14 17:47:48
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Elektrycy często układali przewody dla domofonu i telefonu kablami "elektrycznymi" w
    rodzaju 2x1,5mm2 od szachtu do mieszkania, zwykle wtedy nie musieli dawać peszla,
    przewody kładzie się przecież przed tynkowaniem sufitów i ścian i przed robieniem
    podłóg (styropianów i wylewek).
    Peszel łatwo zgnieść i zniszczyć przy robotach mokrych np. postawioną drabiną czy
    taczką itp., a przewody 2x1,5mm2 już raczej nie.

    -----

  • 138. Data: 2018-08-14 18:55:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Aug 2018 14:43:09 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Ten sam dylemat, gdy z gniazdka leje się woda. Wołać elektryka czy
    > hydraulika?

    No jeszcze niektórym na pl.misc.budowanie zimą z gniazdek wieje wiatr
    (zimny), kogo mają wzywać? :)

    --
    Marek

  • 139. Data: 2018-08-14 21:31:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

> [...]
    > że to może być to (albo wykrywa mi zwiększony pobór np. w kablu obok).
    > Przyszły dziś cęgi od JaNusa, to będę mógł wieczorem sprawdzić na 100%.

    Sprawdziłem cęgami. Mój prąd faktycznie tamtędy ucieka. Podpiąłem pod
    obwód generator 1kHz, który zrobił mi z niego ładną antenę, po czym
    przeszedłem się z odbiornikiem VLF po klatce.

    Przy skrzynce TP odbiornik zaczął wyraźnie piszczeć:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/skrzynka-tp.jpg

    Zapiąłem cęgi i mój prąd ucieka do tej pięknej skrzynki środkową skrętką.
    Gdzie idzie dalej -- tego nie wiem. Nie wiem też, gdzie wraca, bo tam musi
    być tylko jedna żyła (albo faza, albo właśnie powrót zera). Jakby były
    dwie, to przecież prąd w przekładniku w cęgach by się nie zaindukował.

    Oczywiście jak odłączyłem w domu ten przewód, to prąd przestał tą skrętką
    płynąć.

    Dalej raczej już nie namierzę (nie będę dewastował tej skrzynki),
    pozostaje poczekać na magików z Innogy.

  • 140. Data: 2018-08-14 21:42:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-14 o 21:31, Queequeg pisze:
    > pozostaje poczekać na magików z Innogy.
    Niech wezmą ze sobą jeszcze magików z Orange i waszego wodonetu, bo
    nigdy nie wiadomo w co ten prąd się zamieni. :-)

    Robert