  • 11. Data: 2011-02-10 01:18:49
    Temat: Re: Jak zrobic zasilanie ruchomej plytki.
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Nie mam wielkiego pojecia o elektronice,
    O innych dziedzinach z wyjątkiem używania Google też.
    > wiec pomysl pewnie lamerski:
    > zrobic dynamo. Ceweczki na obwodzie, magnesy stale w stojanie.
    > Konrad
    Widać ze sam wymyślileś. Nawet Google takich głupot nie podpowiedzą.

  • 12. Data: 2011-02-10 01:23:39
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Albo nawet nie robic - przymocowac gotowy silniczek za oske do
    > obudowy, a plytke przylutowac do zaciskow.
    > Krecic z drugiej strony, albo paskiem po obwodzie.
    >
    > J.

    Dobre, ubaw po pachy. Robileś kiedyś coś takiego? Masz jakieś przygotowanie
    teoretyczne i praktyczne? To grupa inżynieria czy pokój z drzwiami bez klamki
    do ktorego jedzenie na łopacie wsuwają?

  • 13. Data: 2011-02-10 02:50:13
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 10 Feb 2011 01:18:49 +0000 (UTC), "kogutek"
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >O innych dziedzinach z wyjątkiem używania Google też.
    >Widać ze sam wymyślileś. Nawet Google takich głupot nie podpowiedzą.

    Panowie, czapki z glow! Mamy specjaliste! Umie korzystac z Google!

    A.L.

  • 14. Data: 2011-02-10 06:47:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 09 Feb 2011 18:37:37 +0100, Slawek Kotynski
    <s...@a...com.pl> wrote:

    >Płytka elektroniczna ma być zawieszona na szybko rotującej osi
    >- ok. 4000 obrotów/min :)
    >Trzeba do niej doprowadzić zasilanie stałe 4-6V (max.10A).
    >
    >Jak bo zrobić zawieszenie i jak doprowadzić ten prąd?
    >Np. czy szczotki takie obroty wytrzymają?
    >Od razu dodam też, że chodzi o domowe majsterkowanie
    >i najlepiej gdyby się dało kupić coś w całości :)
    >Układ nie musi być trwały, tzn. wystarczy, że
    >pożyje paręnaście godzin :)
    >
    >Zupełnie z innej beczki zapytam też, czy istnieją
    >jakieś baterie, które mogły by temu podołać,
    >choćby przez kilka minut?

    1. Zasilanie - najprostsze rozwiązanie to pierścienie ślizgowe +
    szczotki. W silnikach daje radę.
    2. Starałbym się tak zaprojektować układ aby jak najmniej elektroniki
    musiało być na wirującej osi - problemy z wyważeniem. Podszedł bym do
    tego tak, że elementy umieściłbym na okrągłej płytce, z otworem w
    środku na oś, zalał to później żywicą lub czymś podobnym (z naddatkiem
    na usuwanie masy do wyważenia) uzyskując monolityczny krążek. Potem
    ,,wystarczy'' taki krążek zamontować na oś i wyważyć.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 15. Data: 2011-02-10 07:23:43
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-09 18:37, Slawek Kotynski pisze:
    > Płytka elektroniczna ma być zawieszona na szybko rotującej osi
    > - ok. 4000 obrotów/min :)
    > Trzeba do niej doprowadzić zasilanie stałe 4-6V (max.10A).
    >
    > Jak bo zrobić zawieszenie i jak doprowadzić ten prąd?
    /.../
    > Układ nie musi być trwały, tzn. wystarczy, że
    > pożyje paręnaście godzin :)

    Jeśli to ma żyć paręnaście godzin, to może udało by się przepchać prąd
    przez odizolowane łożyska toczne, jednocześnie podtrzymujące wirującą oś.

    > Zupełnie z innej beczki zapytam też, czy istnieją
    > jakieś baterie, które mogły by temu podołać,
    > choćby przez kilka minut?

    Najpierw myśl jak toto wyważyć. 4.000 rpm/min to już nie żarty.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2011-02-10 07:30:43
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-10 08:23, PeJot pisze:

    > Najpierw myśl jak toto wyważyć. 4.000 rpm/min to już nie żarty.

    I jeszcze co zrobić, żeby co większe części nie pouciekały z płytki
    drukowanej :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2011-02-10 09:04:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 9, 5:37 pm, Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:
    > Zupełnie z innej beczki zapytam też, czy istnieją
    > jakieś baterie, które mogły by temu podołać,
    > choćby przez kilka minut?

    A jak koniecznie chcesz na baterie, to zrob wszystko na osi z rury
    3/4" sch160 (26.9x5.5), na koncach stoczonej na fi25 pod lozysko. W
    srodek wlozysz baterie AA, nigdzie nie odleca, tylko wycentruj je bo
    bedzie troche luzu. Os bedzie na tyle sztywna ze nic jej nie ruszy.
    Oczywiscie wszystko trzeba rzetelnie porachowac, ale 4k rpm to nie
    jest projekt Apollo :-)
    Konrad

  • 18. Data: 2011-02-10 10:14:24
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    > bedzie troche luzu. Os bedzie na tyle sztywna ze nic jej nie ruszy.
    > Oczywiscie wszystko trzeba rzetelnie porachowac, ale 4k rpm to nie

    Co znaczy sch160 ?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 19. Data: 2011-02-10 10:30:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 10, 10:14 am, Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:

    > Co znaczy sch160 ?

    Schedule 160, wyznacznik grubosci. Tabelka z odpowiedniej normy
    (B36.10 bodajze) twierdzi ze to dla rury NPS 3/4 jest 0.218". W Polsce
    grubosci scianek rur sa troche inne, ale mysle ze cos w podobie tez
    wystepuje. Bateria AA ma srednice 14mm, luz bym skasowal wysoko
    zaawansowana tasma klejaca do papieru, odpowiednia ilosc zwoi
    nawinietych na bateryjke nie powinna podniesc Ci budzetu w drastycznym
    stopniu...
    Konrad
    PS Grubsze bateryjki beda potrzebowaly grubszej rury, rzecz jasna :-)

  • 20. Data: 2011-02-10 16:26:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 07:47:45 +0100, Grzegorz Krukowski wrote:
    >2. Starałbym się tak zaprojektować układ aby jak najmniej elektroniki
    >musiało być na wirującej osi - problemy z wyważeniem.

    Wrecz odwrotnie.
    Zalezy co to dokladnie ma byc, ale przerzucenie tam elektroniki raczej
    zmniejsza ilosc sygnalow do przeniesienia i ich wrazliwosc na
    zaklocenia. Widzisz - kolega skonczyl na samym zasilaniu.

    A inni robia tak
    http://www.youtube.com/watch?v=-6JnAxTXApw
    http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/p
    ropclock.html