  • 51. Data: 2017-12-06 10:59:15
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 29.11.2017 o 22:38, Marek S pisze:

    > Owszem, nagrywarka ma znaczenie ale kłopot w tym, że gdy porównujesz
    > benchmarki wszelkich maści nagrywarek to ta dobra to np. taka, która
    > najczęściej się sprzedaje. I to nie żart! Trafiłem na takie bzdury na
    > benchmarkowym portalu czy w artykule w piśmie komputerowym. Nigdzie nie
    > trafiłem na rzetelne testy funkcjonalności / jakości wypalania. W

    cdrinfo.pl

    > konsekwencji nie sposób dowiedzieć się co szwankuje gdy nagrywana płyta
    > nie jest czytana na innym sprzęcie, a w szczególności gdy na tym innym
    > konkretnym sprzęcie mi zależy. Taka była geneza mojego wątku.

    Tamże, zwłaszcza subforum poświęcone nośnikom. Po wypaleniu płyty,
    zwłaszcza jeśli pochodzi z nowej partii wartą ją przetestować np. w Nero
    CD-DVD Speed (test "jakość dysku", większość nagrywarek i czytników tę
    funkcję obsługuje).

    > Dlatego cieszę się, że udało się za pośrednictwem programu wydłubującego
    > info z dysków uzyskać sukces. Byłem przekonany, że to moja nagrywarka
    > jest do bani :-)

    Wraz z ceną znacznie spadła też jakość nagrywarek, to samo dotyczy
    nośników - dzisiejsze Verbatimy to loteria, 10 lat temu można było
    kupować Verbatimy czy Sony w ciemno i mieć pewność uzyskania dobrej
    jakości nagrania. Dziś z w miarę dostępnych i niedrogich nośników DVD
    pewność przyzwoitej jakości zapewnia chyba jedynie HP DVD+R:
    https://forum.cdrinfo.pl/f28/hp-dvd-r-mid-cmcmagm01-
    made-tajwan-94674/

  • 52. Data: 2017-12-06 11:31:13
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Animkę przewidział już Lem, jako maszynę do wrzucania njusów.

  • 53. Data: 2017-12-06 11:54:34
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Te wersje softu rozpoznają cechy dysku po smrodzie spalenizny. W końcu
    > powszechnie wiadomo, że spalony 1TB danych wytworzy inny smród niż 1GB.
    > Z pewnością spalone JPGi również śmierdzą inaczej niż dokumenty Word'a :-D

    Smród palonego JPGa jest zależny od tego, co JPG przedstawiał. Wszyscy
    wiedzą, że palone na przykład zdjęcie drewna śmierdzi inaczej niż...
    ten... na przykład zdjęcie oceanu omywającego rajską wyspę

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 54. Data: 2017-12-06 12:04:44
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Spytaj Bolka co czuł paląc swoje akta.

    -----

  • 55. Data: 2017-12-06 13:13:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-06 o 11:54, Stregor pisze:

    > Smród palonego JPGa jest zależny od tego, co JPG przedstawiał. Wszyscy
    > wiedzą, że palone na przykład zdjęcie drewna śmierdzi inaczej niż...
    > ten... na przykład zdjęcie oceanu omywającego rajską wyspę

    Weź pod uwagę jeszcze wpływ kompresji JPG :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 56. Data: 2017-12-06 15:07:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-06 o 10:59, knrdz pisze:
    > Nigdzie nie
    >
    > cdrinfo.pl

    Tam też zaglądałem. Może najbardziej dokładne informacje tam znajdziemy,
    ale na poziomie bardziej niż podstawowym jeśli chodzi o sztukę
    nagrywania zwykłych DVD. Mnie interesował problem jak w wątku
    otwierającym. Nie znalazłem tam instrukcji na co należy zwracać uwagę
    krok po kroku by rozwikłać przyczynę problemu.

    Tu chwilę pogadałem i dowiedziałem się więcej i w dodatku rozwiązałem
    problem, którego przyczyną wcale nie była nagrywarka ani sposób nagrywania.

> [...]
    > zwłaszcza jeśli pochodzi z nowej partii wartą ją przetestować np. w Nero
    > CD-DVD Speed (test "jakość dysku", większość nagrywarek i czytników tę

    U mnie to niestety nie działa. Sprawdziłem na 3 kompach z W10 i z
    różnymi nagrywarkami. Po kliknięciu dysk zaczyna się kręcić,
    przyspiesza, zwalnia i koniec testu. Żadnych wyników.

    > Wraz z ceną znacznie spadła też jakość nagrywarek,

    Tyle tylko, że ja za swoją dałem kiedyś z 400zł. Obecnie kosztuje ona na
    A 265zł. Nie wiem czy ma to odniesienie do jakości ale cena jest sugestywna.

    > to samo dotyczy
    > nośników - dzisiejsze Verbatimy to loteria, 10 lat temu można było
    > kupować Verbatimy czy Sony w ciemno i mieć pewność uzyskania dobrej
    > jakości nagrania.

    Racja. Dlatego zadziałało podejście w stylu odczytaj ID producenta
    płyty, która działa i kup takie same.

    > Dziś z w miarę dostępnych i niedrogich nośników DVD
    > pewność przyzwoitej jakości zapewnia chyba jedynie HP DVD+R:
    > https://forum.cdrinfo.pl/f28/hp-dvd-r-mid-cmcmagm01-
    made-tajwan-94674/

    Niestety -R potrzebuję. Verbatim jako jedyny zadziałał w sposób pewny u
    mnie. TDK tylko w 1 napędzie i to czasem chimerycznie. Inne w ogóle nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 57. Data: 2017-12-06 17:30:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 13:13, Marek S pisze:

    > Weź pod uwagę jeszcze wpływ kompresji JPG :-D :-D

    Mocno kompresowane dłużej się palą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 58. Data: 2017-12-06 21:25:07
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 6 Dec 2017 11:54:34 +0100, Stregor wrote:

    > Smród palonego JPGa jest zależny od tego, co JPG przedstawiał. Wszyscy
    > wiedzą, że palone na przykład zdjęcie drewna śmierdzi inaczej niż...
    > ten... na przykład zdjęcie oceanu omywającego rajską wyspę

    Spalony ocean...że ten tego ten... a kolega co pali jeśli wolno spytać? ;-)

  • 59. Data: 2017-12-07 09:10:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 6 Dec 2017 17:30:53 +0100, w <p095vs$17j$1@usenet.news.interia.pl>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Mocno kompresowane dłużej się palą.

    Palą się tak samo, ale w wyższej temperaturze.

  • 60. Data: 2017-12-07 13:40:54
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 2017-12-06 o 21:25, Roman Tyczka pisze:

    > Spalony ocean...że ten tego ten... a kolega co pali jeśli wolno spytać? ;-)

    JPGi... zielone takie

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor