  • 11. Data: 2015-01-11 14:46:13
    Temat: Re: Jaki dysk ssd do PC
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Koszt używanych SSD na Allegro to ok. 2zł/GB bez względu na pojemność,
    > więc twój argument o finansach odpada.
    > Co do wydajności to nie znam takiego parametru. Stare serie SSD miewały
    > mniejszą prędkość odczytu i zwłaszcza zapisu dla dysków o najmniejszej
    > pojemności ale od 64 GB zjawisko praktyczne nie występuje.
    > Więc albo nie masz racji albo ja o czymś nie wiem. Przejdź do konkretów.

    Nie wiesz.
    Jednak jest skok w wydajności przy zapisie 120 -> 250GB. Przy odczycie
    już nie widać tego.
    Na ten przykład
    http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/test_samsung_ssd
    _840_evo_120250500_gb_evolucja?page=0,5

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2015-01-11 15:16:23
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "jakson" napisał:

    > Przeciez swapa, hiber-costam i tempy bedzie trzymal na talerzowym...

    Serio? W Windows 7 można już zmieniać lokalizację hiberfil.sys?
    No no, ale się porobiło ;->

    JoteR

  • 13. Data: 2015-01-11 15:25:06
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > I po co te złośliwości. Swap, tempy i hibercośtam spokojnie się
    > zmieszczą na 64GB i jeszcze sporo miejsca zostanie na system i aplikacje
    > użytkowe. A nawet na parędziesiąt GB obrabianego pliku.

    Jasne. I nawet słonia tam jeszcze się zmieści ;->
    64 GB na partycję rozruchową było do przyjęcia przy XP, przy Windows 7 i
    wyżej jest proszeniem się o kłopoty. Poza tym, większość ludzi ma ciekawsze
    zajęcia, niż ciągłe zastanawianie się nad tym, co by tu jeszcze przynieść
    lub wyrzucić, żeby się system nie dusił. Po cholerę dokładać im jałowej
    roboty? W imię czego? Jakiejś pokrętnej ideologii, że niby łatwiej na małą
    partycję odtworzyć zrobiony niegdyś obraz, który już po tygodniu i tak jest
    nieaktualny?

    JoteR

  • 14. Data: 2015-01-11 15:32:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2015 14:46:13 +0100, Irokez napisał(a):

    > Na ten przykład

    Ja tam widzę że od 120 do 500 GB pojemności praktycznie te same
    prędkości (nie różnią się więcej jak o 10%) i raczej to zależy od
    kontrolera aniżeli od pojemności.

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2015-01-11 15:38:03
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "JoteR" <u...@i...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > na małą partycję odtworzyć zrobiony niegdyś obraz, który już po tygodniu i

    Pozatym w przypadku SSD dobrze jest nie zapychać go do końca i zostawić
    trochę wolnego miejsca, bo spada wydajność.

  • 16. Data: 2015-01-11 15:53:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Ja tam widzę że od 120 do 500 GB pojemności praktycznie te same
    > prędkości (nie różnią się więcej jak o 10%) i raczej to zależy od
    > kontrolera aniżeli od pojemności.

    Mówiłem popatrz na zapis a nie odczyt.

    Plextor M5S 128GB - 207,6MB/s
    Plextor M5S 256GB - 390,76MB/s
    Corsair Neutron 120GB - 212,5MB/s
    Corsair Neutron 240GB - 511,3MB/s
    Samsung SSD 840 120GB - 141,2MB/s
    Samsung SSD 840 250GB - 263,2MB/s
    Plextor M5Pro 128GB - 319,5MB/s
    Plextor M5Pro 256GB - 456,1MB/s

    Kontrolery te same. Większa ilość kostek pamięci, działa to podobnie jak
    RAID-0 kontra pojedynczy dysk.

    Oczywiście są modele, gdzie się to nie różni, ale to trzeba jakiś
    konkretny typ/model wtedy szukać.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2015-01-11 16:19:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2015 15:53:03 +0100, Irokez napisał(a):

    > Plextor M5S 128GB - 207,6MB/s
    > Plextor M5S 256GB - 390,76MB/s

    Jakoś tak tendencyjnie patrzysz :) Jak ja patrzę to widzę:
    Kingston HyperX 3K 120 GB
    SandForce 2281, 25 nm MLC
    527.6

    OCZ Vertex 3.20 240 GB
    SandForce 2281, 20 nm MLC
    526.4
    --
    Jacek

  • 18. Data: 2015-01-11 18:06:14
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Paweł" <e...@w...pl> wrote in message
    > Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb? (10 Lat gwarancja)
    > Czy lepiej za te cenne kupić inny dysk może cos polecicie?

    840 evo kosztuje ponad stowe mniej, moge polecic, jak zwykle w przypadku
    ssd - aktualizacja firmware jest obowiazkowa

    imho roznice pomiedzy 850 pro a 840 evo sa zbyt male zeby placic 30% wiecej

    --
    http://db.org.pl/

  • 19. Data: 2015-01-11 18:11:15
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb? (10 Lat
    > gwarancja)

    Mam tego samsunga, tylko w wersji 256gb i jestem b. zadowolony.
    Ponieważ ma tyle gwarancji, to się z nim nie cackam - np. tego posta
    piszę z wirtualnego XP ("zwirtualizowany" poprzedni PC), który też
    leży na tym samsungu i chodzi o niebo lepiej, niż gdy był jeszcze
    "fizyczny" ;p

  • 20. Data: 2015-01-11 19:56:31
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    .net...

    Dnia Sun, 11 Jan 2015 14:01:32 +0100, jakson napisał(a):

> [...]

    >A poza tym co złego w trzymaniu tego na talerzu? Jak komuś nie zależy na
    >szybkości SSD akurat w tych zastosowaniach bo np. swapa system

    Tak się składa że mam 64GB na system z Win7 i niestety praktyka pokazała że
    jest to za mało. Winda puchnie z wiekiem i po około trzech latach mam
    dokładnie 0,99GB wolnego miejsca. Oczywiście jak trochę porzeźbię to trochę
    zwolnię ale jest to po prostu niewygodne dlatego w najbliższym tygodniu
    planuję przenieść system na 120GB i będzie święty spokój :)