  • Data: 2018-01-18 14:16:11
    Temat: Re: Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Wymiana jest upierdliwa, należy wymienić nie tylko te które mają
    > widoczne gołym okiem objawy,

    Tu niektóre mają bardzo wyraźne objawy, a inne nie mają wcale, ale te,
    które mają, są tej samej wartości, więc zakładałbym, że pracują razem...
    a inne nie :)

    Poszły 4x 2200/6.3 i 2x 820/6.3. Inne (wyglądające dobrze) są w innych
    okolicach (np. wokół procesora) i mają inne wartości.

    > narobisz się a płyta i tak nie wstanie bo coś uszkodziłeś przy
    > wymianie.

    Kondensatory zamówione, to się okaże... drogie nie były. Ale nowy procesor
    kupię dopiero jak płyta wstanie po wymianie :)

    > Np. przelotkę otworową :)

    Tak, to prawda, bałem się o uszkodzenie metalizacji i wyciągnięcie nóżek
    razem z przelotkami.

    Pamiętam z dawnych czasów, że bardzo trudno było to rozgrzać lutownicą 45W
    (grube wewenrzne warstwy miedzi skutecznie odbierały ciepło), więc teraz
    poszedłem z kolbą 100W, którą mam na specjalne okazje (lutowanie kabli,
    których nawet 60W nie ruszy, czy różnych wielkich złącz) i poszło bez
    problemu. Odsysacz, który mam (45W) nie chciał roztopić cyny, więc otwory
    oczyściłem powietrzem (podgrzanie pada lutownicą i psiknięcie z kompresora
    - cyna ładnie się rozbryzgnęła na taśmę, którą przykleiłem w okolicy
    psikania, podejrzewam że plecionka też dałaby radę), teraz wyglądają jakby
    nigdy nie było w nich żadnych elementów, na nóżkach też nie zostały
    przelotki, więc jest szansa, że się uda :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]