  • Data: 2019-04-23 01:25:52
    Temat: Re: Jakie opony do Verso 2.2?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22 Apr 2019 20:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > cx to jedno i zalezy od kształtu, powodowanych zawirowac powietrza etc.
    > ale zeby poznac opor - musisz to przemnozyc przez powierzchnie czołowa
    > auta.
    >
    > cytat:
    > Jak wiemy ze wzoru na opór aerodynamiczny, opór aerodynamiczny
    > uzależniony jest od współczynnika oporu powietrza (Cx) przemnożonego
    > przez powierzchnie czołową auta (symbol A).

    Ale wlasnie chodzi o to, czy ta powierzchnia jest dokladnie policzona,
    czy jakos uproszczenie.
    Bo dokladne jest pracochlonne/trudne ... no, w czasach CAD juz nie ..

    > Reasumując, szczycenie się przez producentów aut niskim współczynnikiem
    > oporu powietrza jest bez znaczenia w oderwaniu od powierzchni czołowej
    > pojazdu. W rzeczywistości firmy motoryzacyjne powinny chełpić się jak
    > najniższą wartością Cx * A. Dlaczego tego nie robią? Bo nie mają czym się
    > chwalić.

    No wybacz - kupiles motocykl, Mini czy Ducato ?

    Chcesz cos o gabarytach Ducato, a osiagniecie w nim 0.31 to IMO dosc
    spore osiagniecie ... szczegolnie jak dodatkowo chcesz miec cos
    zblizonego do prostopadlosciennego pudelka, a nie super oplywowy
    samochod.

    Chcesz takiego dostawczaka ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Eco-Runner_Team_Delft
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nuna

    > Samochody wychodzące na rynek są coraz większe, tak więc
    > zwiększa się ich powierzchni czołowa. Uwzględniając ją w obliczeniach
    > okazałoby się, że leciwa Honda Civic ma lepszą aerodynamikę niż najnowsze
    > Subaru Impreza.
    > http://www.technikajazdy.info/techniczne/wspolczynni
    k-oporu-powietrza/2/

    A to swoja droga ... ale czy Impreza to jakies super auto ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coeffi
    cient

    P.S.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Schl%C3%B6rwagen