  • 1. Data: 2019-04-20 20:17:40
    Temat: Jakie opony do Verso 2.2?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Letnie 215/55/17 potrzebuję. Dobrze by było jakby były ciche
    i w miarę dobrze trzymające w deszczu. Użytkowanie to 95% jazdy
    z prędkością do 120-130 km/h. Pytanie czy kupić jakieś lepsze
    za pińcet sztuka, czy wystarczą kartoflaki za 300?

    L.

  • 2. Data: 2019-04-20 20:57:04
    Temat: Re: Jakie opony do Verso 2.2?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-20 20:17, Lisciasty wrote:
> [...]
    > z prędkością do 120-130 km/h. Pytanie czy kupić jakieś lepsze
    > za pińcet sztuka, czy wystarczą kartoflaki za 300?

    Widzę, że Cię nie stać to kup coś taniego. Tylko wolniej jeździj w
    zakrętach.

  • 3. Data: 2019-04-20 21:04:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 20:57:09 UTC+2 użytkownik kk napisał:
    > Widzę, że Cię nie stać to kup coś taniego. Tylko wolniej jeździj w
    > zakrętach.

    To nie kwestia stać czy nie. Do motóra np. mogę wydać 9 stów za jedną
    oponę, natomiast jak widzę że do samochodu kosztuje 500 to mam jakieś opory
    moralne. Niekoniecznie musi być to racjonalne ;)

    L.

  • 4. Data: 2019-04-20 21:32:10
    Od: p...@g...com

    Ten rozmiar a konkretnie szerokość do mnie nie przemawia ;-) rozumiem że spalanie,
    ekologia itp ale dawanie takich opon do np 190 KM w Passacie B8 uważam za
    nieporozumienie. Co ciekawe w poprzedniej generacji to były zalecane opony zimowe ;-)
    teraz żeby mieć 235 mm trzeba brać felgi 18 cali co już jest przesadą.

  • 5. Data: 2019-04-20 21:37:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-20 21:04, Lisciasty wrote:

> [...]
    > oponę, natomiast jak widzę że do samochodu kosztuje 500 to mam jakieś opory
    > moralne. Niekoniecznie musi być to racjonalne ;)

    Dobra, żartowałem, nie ma o czym gadać

  • 6. Data: 2019-04-20 22:04:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 21:32:12 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Ten rozmiar a konkretnie szerokość do mnie nie przemawia ;-) rozumiem że
    > spalanie, ekologia itp ale dawanie takich opon do np 190 KM w Passacie B8
    > uważam za nieporozumienie.

    W sensie że za wąskie? Co do spalania to na tych kapciach jak w temacie
    ta padaka pije 9 litrów diesla na 100km przy spokojnej jeździe,
    więc z ekologią nie ma to za wiele wspólnego ;)
    Przypuszczam, że jak dałbym szersze to paliłby tyle samo...

    > Co ciekawe w poprzedniej generacji to były zalecane opony zimowe ;-)
    > teraz żeby mieć 235 mm trzeba brać felgi 18 cali co już jest przesadą.

    To jakie tam wsadzić? I lato i zima mam 215/55/17. Nie interesuję się tym
    na tyle żeby się doktoryzować, więc wolę spytać :]

    L.

  • 7. Data: 2019-04-21 07:19:04
    Od: p...@g...com

    No za wąskie do 190 KM na forach ludkowie narzekają na piszczenie przy dynamicznej
    jeździe. Moc poszła w górę a szerokość opon w dół. Założyć trzeba to co fabryka
    certyfikowala 215/50R17 55 też chyba jest.

    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/
    1148-Verso.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s
    =2006&sort=1&powerunit=2

    To jesteś na topie choć średnia to 6 z groszami

  • 8. Data: 2019-04-21 17:46:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-04-20 21:04, Lisciasty wrote:
    [...]
    > To nie kwestia stać czy nie. Do motóra np. mogę wydać 9 stów za jedną
    > oponę, natomiast jak widzę że do samochodu kosztuje 500 to mam jakieś opory
    > moralne. Niekoniecznie musi być to racjonalne ;)
    Fakt, jedna opona do mojego roweru kosztowała więcej niż jedna opona do
    mojego auta, a wcale nie są z najwyższej półki cenowej, ani opony ani
    rower. :-D W sumie to nie zdziwiłbym się, gdyby mój 8-letni już rower
    był więcej warty od mojego 18-letniego auta. :-D

  • 9. Data: 2019-04-21 20:19:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 07:19:06 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > To jesteś na topie choć średnia to 6 z groszami

    Średnia dla diesli verso może i tak. Ale jak się popatrzę na 2.2 150 KM
    to się robi podobnie do mojego, czyli 8-9 :/
    Generalnie masakra i nieporozumienie z tym silnikiem. Żółtki coś
    ewidentnie spierdzielili.

    L.

  • 10. Data: 2019-04-21 20:30:38
    Od: p...@g...com

    Niekoniecznie. Toyota nie została złapana na oszustwie więc może 150 KM w tej
    pojemności i przy zachowaniu norm eko po prostu tyle potrzebuje.