    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakie środowisko do C dla Atmegi?
    Date: Fri, 02 Oct 2015 18:15:54 +0200

    W dniu 02.10.2015 o 09:27, Marek pisze:
    > Chcę starszego kolegę (inżynier, były naucziciel informatyki i wt)
    > wyciągnąć z bagna o nazwie Bascom.
    ja dawno dawno temu pisałem prościuteńkie programy w basicu na zx
    spectrum. Dzisiaj siadam i piszę taki sam program który m 5 linijek i
    robi cośtam widowiskowego. to samo w C da się zrobić na 2 "linijkach".
    tyle że wcześniej musisz mieć 5 linijek wstępu, deklaracji, czegoś co
    właśnie nie istnieje w innych językach i nie musisz o tym mieć pojęcia.
    Nie ważne czy Ty się zgadzasz z powyższą tezą, ważne czy Twój kolega się
    znią zgadza. Co więcej, on Ci niekoniecznie o tym powie.

    > Zaczyna w Bascomie rozwiązywać
    > problemy nieistniejące w innych językach więc myślę, że czas nas zmianę.
    ale facet pisze programy kolosy jakieś? sztuczna inteligencja?
    rozwiązywanie sudoku? Bo mnie się wydawało że na atmegę, w sensie nie
    PCta to raczej proste programy się pisze....

    > Niech już zostanie przy tych swoich Atmegach ale chcę pokazać mu inny
    > lepszy świat i przestawić go na C.
    > Nie znam się na Atmegach, jakie środowisko do C byłoby najlepsze?
    > Bascom przyzwyczaił go, że ma tam wbudowaną obsługę do popularnych
    > peryferiów typu lcd, 1wire itp.
    tak jak Slawek wspomniał arduino. Czyli atmega+złącze usb. od takich co
    maja 6 nóżek do ponad 50siąt.
    Środowisko do programowania raczej ubogie. W sensie słabo się koloruje
    składnia, klamry się nie kolorują, wykonywać linia po lini się nie da.
    Niemniej jednak napisać się da, bibliotek jest dużo, te których niema są
    dostępne na necie, poradników jak zacząć na YT dużo.
    W zasadzie tyle. kompiluje się i działa.
    Wrócę jednak do mojej pierwszej myśli. Ja podchodziłem do nauki C/C++
    klilka razy. zawsze wymiękałem na pierwszym rozdziale ksążki, nie umiąc
    zrozumieć, po kija mam decydować jak dużą, dokładną liczbę będzie
    przechowywać zmienna "i" użyta w pętli for. Tym bardziej że głupi
    sterownik do karty dźwiękowej zgodnej z sound blaster zajmuje 81 dyskietek.
    mnie bolało i boli dalej to, że "migaj diodą" ma dłuższy wstęp niż kod
    programu. bolał i boli, że każda linia kończy się średnikiem. No chyba
    że to jest "for", to jak dam średnik to się skompiluje ale nie wykona.
    myślę że Twój kolega też sie z tym zderzy. no chyba że na lekcjach
    informatyki uczył c++

    ToMasz