  • Data: 2018-04-04 07:30:23
    Temat: Re: Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawe ustrojstwo. Nie znam sie nic na przemysłowych komputerach, ale
    > ta szyna ISA to jaką funkcje tu pełni? To sie z czyms przez tę szynę
    > komunikuje, z jakimś centralnym kompem, w którym siedzi?

    "Normatnie" jest płyta główna i powiedzmy lewa połowa jej z gniazdami
    ISA/PCI (magistrala komunikacyjna do innych kart) a prawa to procesor z
    całym osprzętem.
    Tutaj procesor z osprzętem jest zmieszczony na karcie, a magistrala
    komunikacyjna wyniesiona na slot ISA. W sumie karta nie potrzebuje nic
    więcej do pracy - jak widzisz jest gniazdo MOLEX, mogę tam wetknąć
    zasilanie z zasilacza i karta sama sobie pracuje.
    Ale ideą jest to, że ma się "płytę główną" zwaną backplane z gniazdami
    ISA gdzie jest ich... mnóstwo :) Możesz sobie powkładać na przykład
    osiem kart ethernetowych.

    > Działa w sensie odpala się system jak powinien?

    Tak, odpala się system

    > Ale mówię Ci, że sama edycja tych plików nic nie da, bo fstab nie jest
    > czytany w ogóle na etapie gdy jądro próbuje podpiąć root FS, a lilo.conf
    > to tylko plik pomocniczy i trzeba wykonać /sbin/lilo (samo lilo zwykle
    > wystarczy) aby te dane trafiły do bootloader'a.

    Czy mogę odpalić /sbin/lilo z dystrybucji live? bo czuje że nie jeśli
    nie ma żadnych parametrów.

    Natomiast po uruchomieniu tego dysku na kanale hdb, z parametrem
    "root=/dev/hdb1" wpisanym podczas bootowania, kiedy już dochodzi do
    trybu naprawczego fsck i mam możliwość wpisać cokolwiek, wpisałem
    /sbin/lilo i otrzymałem:

    Warning: /dev/hdb is not on the first disk
    creat /boot/map~: Read-only file system

    > I co? Nie idzie dalej?

    *** An error occured during the file system check
    *** Dropping you to a shell
    Zatrzymuje się z promptem: (repair filesystem)#

    > A co ten fsck mówi, że wszystko czyste?
    > Zapuść go na wszelki wypadek w trybie "forced" (-f)

    zapuszczałem, czysto.
    przeedytowałem też fstab aby w końcowych kolumnach wszędzie były 0
    (miałem 1 1 przy /dev/hdb1) i nic to nie dało

    > Jesli nadal czysto to możesz tez spróbować:
    > debugfs -w -R "ssv state 1" /dev/hda1

    debugfs 1.15, 18-Jul-1999 for EXT2 FS 0.5b
    debugfs: Command not founf ssv

    > A jak nadal nic to:
    > tune2fs -l /dev/hdb1 | grep features

    Filesystem features: sparse_super

    Przyjdę z pracy pomęczę dalej. Na początku po przywróceniu z backupu nie
    krzyczał że filesystem musi sprawdzić, pewnie edycja pod Knoppixem mu
    namieszała i uporczywie woła.

    --
    Irokez