  • 21. Data: 2010-05-22 20:07:18
    Temat: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.05.2010 20:07, Dylon pisze:
    > Podobnejjakosci sa fantastycznie tanie kable rozruchowe min. z marketow.
    >
    > Zewnetrzna srednica ok 8mm wiec teoretycznie ok :) w srodku, linka o
    > przekroju max 0,2mm2
    > Do tego "lapki" z jakiejs blachy z zewnatrz pokrytej miedzia.

    O tych kablach już kiedyś dyskutowaliśmy na grupie. Są to jak
    najbardziej kable rozruchowe, tylko nieprawidłowo je używamy. Trzeba je
    z jednej strony przywiązać do samochodu rozruchowego, a z drugiej strony
    do rozruchiwanego. Dwójka, sprzęgło... i odpali ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 22. Data: 2010-05-22 20:22:08
    Od: <s...@p...onet.pl>

    No niedawno miałem podobny przypadek, a właściwie moim już starsi rodzice.
    Od chińskiego przedłużacza zapaliła się wykładzina podłogowa, na szczęście w
    obecności ludzi.
    Gdyby ich nie było, to strach pomyśleć...

    Przedłużacz kupiony "na rynku", więc nie ma nawet kogo ścigać.
    W każdym razie zdecydowanie polecam normalne, porządne przedłużacze np z
    Castoramy.
    Mam ich kilka, w prac i w domu, i robią wrażenie solidnych.

  • 23. Data: 2010-05-22 20:34:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 May 2010 22:07:18 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:
> [...]
    >z jednej strony przywiązać do samochodu rozruchowego, a z drugiej strony
    >do rozruchiwanego. Dwójka, sprzęgło... i odpali ;-)

    Niestety nie - urwa sie.
    Ten sposob uzycia tez wymaga odpowiedniego przekroju :-)

    J.

  • 24. Data: 2010-05-22 20:41:31
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety, dokonał ingerencji w produkt, więc nici z tego. Chyba że kupi
    > drugi, cały, do "wojowania".

    Jak się prawie stopiło od ciepła to w tym momemncie
    i tak jest to niezgodność towaru z umową, do tego z narażeniem
    życia użytkownika. MZ poinformowanie producenta tylko spowoduje
    zatuszowanie sprawy...

    Pozdr. TC

  • 25. Data: 2010-05-22 20:46:26
    Temat: Re: Jako?ć przedłużaczy domowego użytku
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.05.2010 22:34, J.F. pisze:

    > Niestety nie - urwa sie.
    > Ten sposob uzycia tez wymaga odpowiedniego przekroju :-)

    Samochód rozruchowy musi ruszać baaaaadzo delikatnie i dopiero jak oba
    pojazdy się rozpędzą, to dopiero w rozruchiwanym dwójka i sprzęgło :-) A
    Kolega chciałby tak od razu na dwójce ciągać ;-)
    Druciki cieniutkie, ale izolacja dość solidna :-)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-05-22 21:36:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 May 2010 22:46:26 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:

> [...]
    >Kolega chciałby tak od razu na dwójce ciągać ;-)
    >Druciki cieniutkie, ale izolacja dość solidna :-)

    Izolacja jest solidna jak jest z odpowiedniego materialu.
    A ten ma byc przede wszystkim ladny i miekki :-)

    Nie jest to 6mm kevlaru.

    J.

  • 27. Data: 2010-05-23 02:42:12
    Od: "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl>

    > Ku przestrodze...

    z praktyki niestety - większość "polskich" marketowych kabli jest z PRC
    chiny - kilku klientów miało pożary, jednemu spalił się cały zakład.
    a jakie kwiatki można spotkać
    przedłużacz 3x1 - faktycznie 2xmniej niż 0,5
    przedłużacz 3x1 "wywalający" różnicówkę - 3 kolory przewodu różowy, czerwony
    i brązowy - wyszło że uziom /czerwony/ zamieniono z roboczym
    opisy 3250W - wytrzyma tyle - ale przez sekundę?
    dzwoni klient - paanie podłączyłem mikrofalę i czajnik na kablu z marketu a
    tu się kabel zapalił, dobrze że czajnik był pełen wody
    wszystkie przedłużacze powyższe dostępne w sklepach typu geant, praktiker,
    leroy itp, chociaż coraz więcej w tych sklepach przewodów mających opis 2
    czy 3x0,5 z zostawioną kartką 3520W np

    i na koniec dla wszystkich - zagadka
    dlaczego podłączając piecyk czy lampę o mocy np 500W przedłużacz się będzie
    grzał ale działał a podłączając tv, dvd, PC itp ma duże szanse się zapalić?

    a porada - jak jesteś majsterkowiczem-elektrykiem to kup odpowiednie kable i
    części a potem zrób sam przedłużacz - po pierwsze będziesz spokojnie spał,
    po drugie przedłużacz będzie "na wymiar"
    jak nie jesteś majsterkowicz-elektryk to albo zamów u elektryka albo szukaj
    kabli produkcji typu spółdzielnia niewidomych np typu
    http://www.biersin.com.pl/ albo jakiegoś znanego producenta krajowego a nie
    firmy która tylko handluje

  • 28. Data: 2010-05-23 06:25:20
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > A ten ma byc przede wszystkim ladny i miekki :-)

    Aby nie *porysował* haków w samochodzie holującym i holowanym.

    --
    P. Jankisz ;)
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 29. Data: 2010-05-23 09:02:09
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-22 20:38:53 +0200, BearBag <c...@g...com> said:

    > A tak jeszcze nie zwróciłem uwagi... na izolacji pisze 3x1mm a w
    > srodku dwie żyły są. To sie nazywa wiarygodny opis :)
    >
    > Tutaj fotki:
    > http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/ka
    b2.jpg
    > http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/ka
    b1.jpg

    ... ale miałem na myśli foto napisu.

    --
    DJ

  • 30. Data: 2010-05-23 09:08:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-22 22:22:08 +0200, <s...@p...onet.pl> said:

    > W każdym razie zdecydowanie polecam normalne, porządne przedłużacze np
    > z Castoramy.

    Też są z chin.

    > Mam ich kilka, w prac i w domu, i robią wrażenie solidnych.

    Wrażenie? Przedłużacz od BearBag też chyba "robił wrażenie". ;)

    Może najbezpieczniej robić samemu? Wtyczka, gniazdo/wielogniazdo, i
    kabel w hurtowni elektrycznej na metry.
    Ja przeważnie tak robię, bo zwykle potrzeba niestandardową długość
    przedłużacza.

    --
    DJ