    Subject: Re: Jazda na suwak
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sat, 18 May 2019 17:02:04 +0200

    W dniu 18.05.2019 o 16:39, RadoslawF pisze:

    > Na wschodzie kraju.
    > Dokładnie Lublin.

    To miej pretensję do swoich sąsiadów. U nas całkiem dobrze suwak działa.
    Jak ktoś cwaniakuje, to zwykle ma rejestrację "zagraniczną" - myślę, że
    to wynika nie tyle nawet z cwanakowania co z braku znajomości dróg w
    obcym mieście. Albo fury lizingowane (kiedyś były na poznańskich
    blachach) ale to pewnie w większości "słoiki". Tych pierwszych puszczam,
    drugich się edukuje, ale to zdecydowana mniejszość kierowców. Generalnie
    w Warszawie suwak działa bardzo dobrze.

    Inna sprawa, że mam po prostu podejrzenia, że to, co w warszawie uważamy
    za zwykły suwak, gdzieniegdzie jest uznawane za cwaniactwo, co by
    wyjaśniało obiegową opinie na temat warszawskich kierowców. Mi po
    warszawie jeździ się bardzo dobrze, choć nie przeczę, że mamy
    specyficzny styl jazdy - dynamiczny, na skraju określenia ryzykowny,
    niepisane zasady o wpuszczaniu innych i ostatnio nawet rzadko ktoś
    wyprzedza na przejściach, a nawet ludziska się zatrzymują. Jak jeszcze
    to ogarniemy to nie będzie się czego wstydzić. Obstawiam jakieś pięć
    lat, bo poprawę naprawdę widać z roku na rok, o dekadach nie wspominając.

    Shrek