eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) › Re: Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer02.fr7!futter-mich.hig
    hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <f...@g...com>
    <o2ov426uic8x$.66hey7aw7edh$.dlg@40tude.net>
    <p3au4o$lp5$1@gioia.aioe.org>
    <f8jdpfuieonl$.17jf6gmqyqmys.dlg@40tude.net>
    <p3d9eg$1uou$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <p3iiau$s6b$1@gioia.aioe.org>
    Date: Mon, 15 Jan 2018 20:49:15 +0100
    Message-ID: <t...@4...net>
    Lines: 78
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
    X-Trace: 1516045946 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5142 89.78.98.73:7649
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4300
    X-Received-Body-CRC: 1902552660
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622677
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 16:45:33 +0100, Kaczin napisał(a):

    > W dniu 14.01.2018 o 00:45, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Sat, 13 Jan 2018 16:43:13 +0100, Kaczin napisał(a):
    >>
    >>
    >>>> Skoro podobno wszystkie wielkie koncerny dopłacają do swoich modeli
    >>>> flagowych (w sensie że cena nie pokrywa kosztów produkcji), a sprzedają je
    >>>> jedynie ze względów prestiżowych, bo przekładają się na sprzedaż niższych
    >>>> modeli, to pewnie tym bardziej dotyczy to jakiś małoseryjnych wersji
    >>>> specjalnych.
    >>>>
    >>>
    >>> Pewnie nawet nie wiesz jak daleko jesteś od prawdy :)
    >>> Weźmy takiego iPhone'a
    >>
    >> Nie sądziłem że iPhone jest samochodem.
    >> A jeśli nie było to dostatecznie jasne, to moja wypowiedź odnosiła się do
    >> samochodów i motoryzacji, a nie rynku telefonów.
    >>
    >>
    >>> W krótkich żołnierskich słowach, PR decyduje o tym jak ludzie
    >>> postrzegają daną markę. Jeśli Audi raz dało d.py, to nikt teraz nawet
    >>> nie pomyśli, że to marka godna uwagi.
    >>
    >> Ale czemu dali dupy?
    >> To że przy uderzeniu 30km/h w drzewo zniszczyła się "stłuczkowa" część
    >> strefy zgniotu to znowu takie danie dupy?
    >>
    >> Ranni byli dlatego że nie zapięli pasów - na to niestety żadna konstrukcja
    >> samochodów o obecnej koncepcji nie zaradzi. Wali się bezwładnie łbem z
    >> prędkością tych 30km/h w pierwszą rzecz która znajduje się z przodu.
    >> A to wcale nie jest tak powoli - to prędkość którą osiąga się spadając z
    >> 4m. Żadnych szans na zatrzymanie się rękami, nawet jak ktoś się spodziewa
    >> uderzenia i jest przygotowany.
    >>
    >> Bo bez przesady - ten samochód wygląda brzydko, ale konstrukcja nie jest
    >> jakoś poważnie uszkodzona.
    >> Twarde części (podłużnice, rama silnika) to się tam by dopiero zaczynała
    >> odkształcać.
    >>
    >
    > Brniesz jak Chazan.
    > Kto to napisał:
    >
    > "Zresztą nie sądzę żeby małoseryjny pojazd opancerzony był szczególnie
    > dobrze zabezpieczony przed zderzeniem z drzewem.
    > Rama i strefy zgniotu pewnie seryjne, a masa kabiny pewnie sporo większa.
    >
    > A nie sądzę żeby koncernowi się chciało poświęcać na małoseryjne edycje
    > tyle uwagi i robić tylu crashtestów ile robią seryjnym modelom, żeby
    > dopracować tego typu zagadnienia tak jak dopracowane są w seryjnych
    > autach."

    No i oczywiście tak zapewne jest.
    A8L W12 waży 2055kg, wersja Security podobno jest o ~800kg cięższa, czyli
    waży ~2855kg.
    Tj. o 180kg więcej niż DMC najcięższej wersji Audi A8L.

    39% większa waga, zwiększa energię kinetyczną tak samo jak zwiększenie
    prędkości o 18%.
    I w podobny sposób wpłynie na uszkodzenia pojazdu.

    Audi z wypadku wygląda dokładnie tak jakbym spodziewał się że będzie
    wyglądać takie Audi po uderzeniu ~30km/h w drzewo.
    A obrażenia Szydło są takie jakich można się spodziewać w takim zderzeniu
    jadąc bez pasów.

    Gdyby jechali z prędkością ~50km/h to Audi byłoby rozwalone jak to Q7 z
    crashtestu, a Szydło byłaby poważnie ranna, jeśli w ogóle by przeżyła.
    Chyba że miałaby zapięte pasy, to nic by się jej nie stało nawet przy
    50km/h.

    Nie rozumiem co tu jeszcze jest niejasne.
    Tzn. rozumiem intuicję osób które spodziewają się że "pancerna limuzyna"
    tak powinna wyglądać po uderzeniu w drzewo z prędkością 90+km/h i jeszcze
    nikomu nic się nie powinno stać nawet jadąc bez pasów... Ale nie - tak nie
    jest.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: