-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer02.fr7!futter-mich.hig
hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-)
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <f...@g...com>
<o2ov426uic8x$.66hey7aw7edh$.dlg@40tude.net>
<p3au4o$lp5$1@gioia.aioe.org>
<f8jdpfuieonl$.17jf6gmqyqmys.dlg@40tude.net>
<p3d9eg$1uou$1@gioia.aioe.org>
<1...@4...net> <p3iiau$s6b$1@gioia.aioe.org>
Date: Mon, 15 Jan 2018 20:49:15 +0100
Message-ID: <t...@4...net>
Lines: 78
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
X-Trace: 1516045946 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5142 89.78.98.73:7649
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4300
X-Received-Body-CRC: 1902552660
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622677
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 15 Jan 2018 16:45:33 +0100, Kaczin napisał(a):
> W dniu 14.01.2018 o 00:45, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sat, 13 Jan 2018 16:43:13 +0100, Kaczin napisał(a):
>>
>>
>>>> Skoro podobno wszystkie wielkie koncerny dopłacają do swoich modeli
>>>> flagowych (w sensie że cena nie pokrywa kosztów produkcji), a sprzedają je
>>>> jedynie ze względów prestiżowych, bo przekładają się na sprzedaż niższych
>>>> modeli, to pewnie tym bardziej dotyczy to jakiś małoseryjnych wersji
>>>> specjalnych.
>>>>
>>>
>>> Pewnie nawet nie wiesz jak daleko jesteś od prawdy :)
>>> Weźmy takiego iPhone'a
>>
>> Nie sądziłem że iPhone jest samochodem.
>> A jeśli nie było to dostatecznie jasne, to moja wypowiedź odnosiła się do
>> samochodów i motoryzacji, a nie rynku telefonów.
>>
>>
>>> W krótkich żołnierskich słowach, PR decyduje o tym jak ludzie
>>> postrzegają daną markę. Jeśli Audi raz dało d.py, to nikt teraz nawet
>>> nie pomyśli, że to marka godna uwagi.
>>
>> Ale czemu dali dupy?
>> To że przy uderzeniu 30km/h w drzewo zniszczyła się "stłuczkowa" część
>> strefy zgniotu to znowu takie danie dupy?
>>
>> Ranni byli dlatego że nie zapięli pasów - na to niestety żadna konstrukcja
>> samochodów o obecnej koncepcji nie zaradzi. Wali się bezwładnie łbem z
>> prędkością tych 30km/h w pierwszą rzecz która znajduje się z przodu.
>> A to wcale nie jest tak powoli - to prędkość którą osiąga się spadając z
>> 4m. Żadnych szans na zatrzymanie się rękami, nawet jak ktoś się spodziewa
>> uderzenia i jest przygotowany.
>>
>> Bo bez przesady - ten samochód wygląda brzydko, ale konstrukcja nie jest
>> jakoś poważnie uszkodzona.
>> Twarde części (podłużnice, rama silnika) to się tam by dopiero zaczynała
>> odkształcać.
>>
>
> Brniesz jak Chazan.
> Kto to napisał:
>
> "Zresztą nie sądzę żeby małoseryjny pojazd opancerzony był szczególnie
> dobrze zabezpieczony przed zderzeniem z drzewem.
> Rama i strefy zgniotu pewnie seryjne, a masa kabiny pewnie sporo większa.
>
> A nie sądzę żeby koncernowi się chciało poświęcać na małoseryjne edycje
> tyle uwagi i robić tylu crashtestów ile robią seryjnym modelom, żeby
> dopracować tego typu zagadnienia tak jak dopracowane są w seryjnych
> autach."
No i oczywiście tak zapewne jest.
A8L W12 waży 2055kg, wersja Security podobno jest o ~800kg cięższa, czyli
waży ~2855kg.
Tj. o 180kg więcej niż DMC najcięższej wersji Audi A8L.
39% większa waga, zwiększa energię kinetyczną tak samo jak zwiększenie
prędkości o 18%.
I w podobny sposób wpłynie na uszkodzenia pojazdu.
Audi z wypadku wygląda dokładnie tak jakbym spodziewał się że będzie
wyglądać takie Audi po uderzeniu ~30km/h w drzewo.
A obrażenia Szydło są takie jakich można się spodziewać w takim zderzeniu
jadąc bez pasów.
Gdyby jechali z prędkością ~50km/h to Audi byłoby rozwalone jak to Q7 z
crashtestu, a Szydło byłaby poważnie ranna, jeśli w ogóle by przeżyła.
Chyba że miałaby zapięte pasy, to nic by się jej nie stało nawet przy
50km/h.
Nie rozumiem co tu jeszcze jest niejasne.
Tzn. rozumiem intuicję osób które spodziewają się że "pancerna limuzyna"
tak powinna wyglądać po uderzeniu w drzewo z prędkością 90+km/h i jeszcze
nikomu nic się nie powinno stać nawet jadąc bez pasów... Ale nie - tak nie
jest.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.18 20:50 Tomasz Pyra
- 15.01.18 20:51 Tomasz Pyra
- 16.01.18 08:06 p...@g...com
- 16.01.18 18:35 Tomasz Pyra
- 16.01.18 22:56 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=