eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKable do odpalania przy rozładowanym aku › Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b2acf28$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Thu, 21 Jun 2018 01:08:28 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <8...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <5b2adea0$0$588$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 37.128.4.7
    X-Trace: 1529536160 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 588 37.128.4.7:3164
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634175
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-06-21 o 00:29, Zenek Kapelinder pisze:
    > Dlaczego do kurwy nedzy jebane 20A a nie 15 albo 30A? Pierdolonych praw fizyki w
    chuja nie zrobisz. To kurwa pisz dlaczego 20A.
    >
    Obligartoryjnie średnio :)
    Ano dlatego że z lekko większego w lekko niższe nie nalejesz dużo (nie
    piszę o zwarciu). Skoro wydojony aku ma 9V (nobo mniej raczej nie
    może/złom) to z 14V dawcy w piku poźre 30A. Dlaczego 30? Ano dlatego że
    kable na klemach i ichne krokodylki nawet jak się zespawają to nie
    przetrawią większego prądu niż 30A bo nie ma ZWARCIA a instalacja BIORCY
    nagle odzyskuje poziom 12V. Z prawa Ohma to obliczysz. Przez 20 min
    poziom NAPIĘCIA będzie się wyrównywał. Przykład? Weź sobie jakąś
    ładowakrę z amperomierzem i sprawdź ILE Volt ma na jakimś zakresie.
    Jesli ładowarka ma 20A (w opisie) to będzie miała napięcie ok 16V/18V w
    stanie bez podłączenia aku. W momencie podłączenia aku, jej napięcie
    spadnie a wzrośnie prąd ładowania (AMPERY) Nobo, jak wiadomo kurwa,
    Salomon na pochyłe drzewo nie nasika... jakoś musi ten prąd płynąć w
    jakimś kierunku i z jakiegoś powodu. W przypadku DAWCY istnieje mała
    różnica. Jest tam BUFOR energetyczny w postaci akumulatora, który w
    momencie prawie zwarcia potrafi oddać nawet 500A....ale ZWARCIA a nie
    przy stanie 12V, kiedy wydojony aku biorcy nagle się obudzi. OK,
    zakładamy sytuację. Dawca ma 14V a biorca ma 10V...kabel na krokodyklach
    przenosi MAX 100A...przy zwarciu. ROZRUSZNIK biorcy potrzebuje 100A ale
    nie kurwa 1V a 12V, żeby zaczął kręcić sensownie...co daje 100Ax12V
    czyli 1200W. Żeby osiągnąć ten poziom potrzeba wsparcia akumulatora
    biorcy, który jest wydojony i potrzebuje 20 min na naładowanie się
    prądem 20A do poziomu (różnica napięć 14/12) aby zmagazynować brakujące
    kilkanaście amper do obrotu rozrusznika, który wymaga minimum 100A/12V
    żeby ukręcić silnik. KURWA.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: