    Subject: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 21 Jun 2018 01:22:56 +0200

    W dniu 2018-06-21 o 01:08, LordBluzg(R) pisze:

    > Obligartoryjnie średnio :)
    > Ano dlatego że z lekko większego w lekko niższe nie nalejesz dużo (nie
    > piszę o zwarciu). Skoro wydojony aku ma 9V (nobo mniej raczej nie
    > może/złom) to z 14V dawcy w piku poźre 30A. Dlaczego 30? Ano dlatego że
    > kable na klemach i ichne krokodylki nawet jak się zespawają to nie
    > przetrawią większego prądu niż 30A bo nie ma ZWARCIA a instalacja BIORCY
    > nagle odzyskuje poziom 12V. Z prawa Ohma to obliczysz. Przez 20 min
    > poziom NAPIĘCIA będzie się wyrównywał. Przykład? Weź sobie jakąś
> [...]
    Zapomniałem dodać że alternator dawcy (350W/średnio) nie podniesie
    napięcia więcej niż 14V (regulator) a te 350W to chuj w porównaniu do
    rozrusznika biorcy, który potrzebuje 1200W/12V żeby sensownie zakręcić.
    Czas 20min+20A ładowania biorcy daje nam POJEMNOŚĆ energii (prąd) do
    ukręcenia tego diesla. Kable nie przeniosą 1200W/12V (100A) kiedy
    wydojony aku biorcy wpierdala nagle ampery. Co innego (czasem) kiedy się
    odłączy aku biorcy. Przy dobrym podłączeniu na grubych kablach zabangla
    bo pasożyt (wydojone aku) nie będzie pożerał.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?