    Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5b4f2837$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 18 Jul 2018 20:06:13 +0200

    W dniu 2018-07-18 o 13:44, J.F. pisze:
    [...]

    > No widzisz, bluzgasz, a sie g* znasz.

    Kurwa, im dalej w las tym większe kupy jeży. Gdzieś się ulungł że takie
    brednie nakurwiasz?

    Wamać, ilu tu jeszcze takich "elektryków" spotkam?

    1.
    Pomiar napięcia transformatora po zamianie prądu ze zmiennego na stały:

    https://elportal.pl/pdf/k01/74_30.pdf

    http://staff.uz.zgora.pl/mchciuk/elektronika/prostow
    _teoria.doc

    "Przykład zastosowania prostownika mostkowego w zasilaczu sieciowym
    przedstawiony jest na rys. 3.13. Źródłem napięcia zmiennego jest
    napięcie sieciowe obniżane na transformatorze sieciowym. Kondensator
    filtrujący (wygładzający) C dołączony jest równolegle do obciążenia RL.
    Filtrowanie polega na tym, że kondensator ładuje się w czasie, gdy
    napięcie prostownika przewyższa napięcie na kondensatorze, a rozładowuje
    się w czasie, gdy napięcie prostownika spada poniżej napięcia na
    kondensatorze. Szybkość rozładowywania zależy od stałej czasowej RLoC.
    Przebieg napięcia wyjściowego U przedstawiony jest na rys. 3.14. Kolorem
    czerwonym zaznaczony jest kształt napięcia na wyjściu prostownika bez
    kondensatora filtrującego C, a kolorem niebieskim napięcie na wyjściu z
    dołączonym kondensatorem. Napięcie tętnień Ut równe jest DU. Aby
    zapewnić małą amplitudę tętnień to wartość kondensatora C dobiera się
    tak, aby był spełniony warunek

    RLoC>>1/f

    gdzie f jest częstotliwością tętnień - w tym przypadku jest to 100Hz
    (częstotliwość napięcia sieciowego jest równa 50Hz). Warunek ten
    oznacza, że czas, jaki upływa między następującymi po sobie
    doładowaniami kondensatora jest znacznie mniejszy od stałej czasowej
    obwodu rozładowania.

    W Twoim przypadku właśnie, kiedy nie posiadasz kondensatora
    filtrującego, akumulator spełnia jego funkcję ale z uwagi (na PEWNO) na
    niższe napięcie akumulatora niż napięcie wyjściowe prostownika, ZAWSZE
    będzie obciążał prostownik, powodując przepływ prądu i bedzie to
    zakłócało prawidłowy pomiar napięcia prostownika podając niższe
    wskazanie napięcia niż bez tego obciążenia.

    > Jak w danym momencie na wtornym jest np 6V, to miernik do sredniej liczy
    > 6V.
    > A po podlaczeniu akumulatora - np 13V, bo tyle jest na zaciskach.
    > Oczywiscie wtedy nie ma 19V w szczycie.

    No bo akumulator zaczyna obniżać napięcie, pobierając prąd czego nie
    zrobi kondensator, gdyż ma bardzo dużą oporność dla prądu stałego a
    akumulator nie.

    > A jak sie akumulator naladuje, to miernik pokazuje np 14V, bo tyle jest
    > na zaciskach akumulatora, z drobnymi tetnieniami.

    Ale nadal prąd z prostownika płynie, obniżając jego napięcie.

    Tam nie ma stanu 14V i ZERO amper. Wystarczy włączyć amperomierz i
    sprawdzić. Pobieranie prądu (nadal) z prostownika obniża jego napięcie.

    [...]

    > Pradu zwarciowego mu nie mierzylem, ale bezpiecznik wyskakuje szybko.
    > Mysle, ze jakies 20A moze poplynac.
    >
    > Co akumulatora w zasadzie nie dotyczy, bo musialby byc rozladowany do
    > zera, aby tyle zobaczyc.
    > A wtedy akurat to ma duzy opor wewnetrzny i prad wcale nie jest taki
    > duzy ...

    No to się zdecyduj. W jednym zdaniu piszesz że będzie duży prąd a w
    drugim że nie będzie :>

    > Wieczorem moge ci podac ile plynie w naladowanym aku przy napieciu 14V,
    > a ile po podlaczeniu "zwyklego prostownika".
    > Takiego, co to ma 12V wedlug miernika :-)

    Nie według miernika, tylko według pizdy a nie pomiarowca. Wyżej Ci
    opisałem z linkami jak dokonywać pomiaru.
    Zmień miernik albo się naucz dokonywać pomiaru.

    Sam Ci mogę odpowiedzieć. Proste jak drut.

    Napięcie prostownika 19V

    Moc prostownika 10A

    Napięcie akumulatora 14V

    Obciążenie procentowe, uwzgledniające rezystancję wewnętrzną dla tego
    obwodu wynosi 18% obciążenia prostownika.
    18% to prąd wynosi 1,8A

    Pokazywuj miernik :)

    --
    LordBluzg(R)