    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5b4f2837$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4f819d$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 19 Jul 2018 02:26:57 +0200

    Dnia Wed, 18 Jul 2018 20:06:13 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
    > W dniu 2018-07-18 o 13:44, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Kurwa, im dalej w las tym większe kupy jeży. Gdzieś się ulungł że takie
    > brednie nakurwiasz?
    > Wamać, ilu tu jeszcze takich "elektryków" spotkam?
    >
    > 1.
    > Pomiar napięcia transformatora po zamianie prądu ze zmiennego na stały:
    > https://elportal.pl/pdf/k01/74_30.pdf

    > http://staff.uz.zgora.pl/mchciuk/elektronika/prostow
    _teoria.doc
    > "Przykład zastosowania prostownika mostkowego w zasilaczu sieciowym

    [...]
    > W Twoim przypadku właśnie, kiedy nie posiadasz kondensatora
    > filtrującego, akumulator spełnia jego funkcję ale z uwagi (na PEWNO) na
    > niższe napięcie akumulatora niż napięcie wyjściowe prostownika, ZAWSZE
    > będzie obciążał prostownik, powodując przepływ prądu i bedzie to
    > zakłócało prawidłowy pomiar napięcia prostownika podając niższe
    > wskazanie napięcia niż bez tego obciążenia.

    To jeszcze przetlumacz to mojemu woltomierzowi.

    Cytujesz wlasciwy fragment, ale nie rozumiesz :-)

    > Ale nadal prąd z prostownika płynie, obniżając jego napięcie.
    >
    > Tam nie ma stanu 14V i ZERO amper. Wystarczy włączyć amperomierz i
    > sprawdzić. Pobieranie prądu (nadal) z prostownika obniża jego napięcie.

    Wytlumacz to woltomierzowi.

    > No to się zdecyduj. W jednym zdaniu piszesz że będzie duży prąd a w
    > drugim że nie będzie :>

    Na zwarciu bedzie duzy. Ale ladowanie akumulatora to nie zwarcie.

    > Nie według miernika, tylko według pizdy a nie pomiarowca. Wyżej Ci
    > opisałem z linkami jak dokonywać pomiaru.

    Doca czytac nie bede, a w pdf na pierwszy rzut oka nie pisza nic o tym
    jak wykonywac pomiary.

    > Zmień miernik albo się naucz dokonywać pomiaru.
    > Sam Ci mogę odpowiedzieć. Proste jak drut.
    > Napięcie prostownika 19V

    Szczytowe.

    > Moc prostownika 10A

    Prad zwarcia ? Z sufitu chyba wziales.

    > Napięcie akumulatora 14V
    > Obciążenie procentowe, uwzgledniające rezystancję wewnętrzną dla tego
    > obwodu wynosi 18% obciążenia prostownika.
    > 18% to prąd wynosi 1,8A
    >
    > Pokazywuj miernik :)

    Sam sobie zmierz.

    J.