  • 31. Data: 2010-08-31 18:07:39
    Temat: Re: Kalkulator kilometra;-)
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 31 Sie, 16:20, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > W takim ujęciu to każdy zakup jest inwestycją - w coś tam.
    > Tylko po co wtedy słowo "inwestycja", skoro wystarczy "zakup"? :)

    Nie kazdy*.
    Inwestycja to zakup ktory ma sie zwrocic. Czasem trudno to uzasadnic
    (bo jak wycenic czas) ale generalnie zazwyczaj prawie kazdy zakup
    mozna tak uzasadnic ze wyjdzie ze sie zwrocil. :)

    Przykladowo kupujac PS3 mozna stwierdzic ze chodzac grac na automatach
    przegralo by sie wiecej niz ten marny 1000zl. Wiec PS3 to
    inwestycja :)

    Auto jednak zazwyczaj jest inwestycja bo nawet jak kosztuje te 800zl
    miesiecznie (w calosci) to oszczedza tyle czasu i innych wydatkow ze
    warto je miec i utrzymywac.
    Ale nie zawsze i to jest esencja tego co chcialem przekazac.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 32. Data: 2010-08-31 22:09:01
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *ptoki* wrote in
    f.googlegroups.com>:
    > Eee tam, dziwi mnie jak ludzie sa bezrefleksyjni. Jak kiedys jednemu
    > mieszczuchowi wyluszczylem ze jak nie wydaje wiecej niz 400zl na
    > komunikacje w miesiacu to auto nie jest dobra inwestycja to wywalil
    > galy.
    > A szczegolnym szokiem bylo dla niego porownanie 400zl - auto i
    > 100(miesieczny)+300zl za taksowke na miesiac.
    > Zrozumial dlaczego ludzie jezdza taksowkami...
    > Ludzie jednak nie umieja myslec. Czego to uczy zamordystyczna
    > edukacja...

    Na szczescie, co widac po tej stronie, niektorzy czytują http://bit.ly/crVp6y

    pozdr, rdx

  • 33. Data: 2010-08-31 23:21:59
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jakub Witkowski napisał(a):
    > Z włączoną "advanced" :) opcją gdzie się liczy utratę wartości?
    > Mógłbyś podesłać linka do wyliczenia?
    Podrzucę Ci, jak Ty podrzucisz mi linka który wyliczy koszt
    niezależności i oszczędności czasu.
    --
    Krzysiek

  • 34. Data: 2010-09-01 07:19:12
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 31 Sie, 18:07, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > warto je miec i utrzymywac.
    > Ale nie zawsze i to jest esencja tego co chcialem przekazac.

    Zgadzam się z tą esencją :)

  • 35. Data: 2010-09-01 07:57:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.08.2010 18:03, ptoki pisze:

    > I krzysztofowi tez napisalem ze decyzja nalezy do danej osoby ja tylko
    > dywaguje nad tym czy jest ona podejmowana na podstawie rzetelnych
    > przeslanek. I zazwyczaj nie jest.

    Przesłanki jak przesłanki - większość populacji jest po prostu zbyt
    ograniczona umysłowo. Mówiąc prosto - są krótkowzroczni.

    Zresztą, żeby pozostać w temacie grupy, wystarczy popatrzeć, jak ci
    idioci jeżdżą. Klasyczny przykład: wyprzedza, hamuje i... skręca w
    prawo. To po *.*uj w ogóle wyprzedza??

  • 36. Data: 2010-09-01 08:01:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2010 07:28, PB pisze:

    > Jak było to nie bijcie;-)
    >
    > http://www.kosztyjazdy.pl/

    Ładne są skutki kupienia samochodu dość starego, ale na chodzie,
    kupionego okazyjnie ;)

    Wzrost wartości (od ceny zakupu do ceny z eurotaxu) spowodował, że
    paliwo to u mnie 108% kosztów ;)

  • 37. Data: 2010-09-01 08:02:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2010 15:04, J.F. pisze:

    > A potem ci przychodzi pomysl pojechania w niedziele nad jezioro :-)

    Wypożyczalnia.

    Albo jezioro z komunikacją publiczną w okolicy.

  • 38. Data: 2010-09-01 08:04:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2010 15:05, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Poraz kolejny to napiszę, tym razem pod twoim adresem: pieprzysz jak
    > potłuczony. A jak uważasz, że jest inaczej, to spróbuj na pieniądze
    > przeliczyć czyjeś zamiłowanie do czegoś. W tym przypadku do jazdy.

    Jesteś jakimś zboczeńcem, skoro masz zamiłowanie do stania w
    wielkomiejskich korkach ;->

  • 39. Data: 2010-09-01 08:06:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.08.2010 22:27, J.F. pisze:

    > No, za 300 zl to sobie mozna niezle poszalec na gokarcie :-)
    >
    > Tylko jak bez auta dojechac na Bielany ? :-)

    1. w celu?
    2. które?

  • 40. Data: 2010-09-01 08:07:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2010 15:27, Robert Rędziak pisze:

    > Raz po raz ktoś odkrywa, że samochód kosztuje. I tylko zapomina,
    > że nie tylko koszty się liczą, ale też i to, co za pieniądze
    > dostajemy. I nie zawsze są to wartości mierzalne.

    Ano. Np. leczenie kompleksów i dopieszczanie ego ;->