    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kamera video USB + microskop
    Date: Thu, 20 Sep 2018 09:30:57 +0000 (UTC)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Używa ktoś takiego cuda?
    > https://www.sciencealert.com/this-microscope-camera-
    can-magnify-images-up-to-1000x-their-original-size?

    > Ciekawi mnie czy nada się to do inspekcji lutowania płytek SMD.

    Mam, tylko z inną podstawką. Nadaje się, choć full HD to nie jest (to ma
    tyle wspólnego z reklamowanym 1080p co ja z baletem). Myślę że za tę cenę
    warto, ale nie spodziewaj się cudów.

    Osobna sprawa to to, że jeśli chcesz oglądać luty SMD, to raczej wbudowane
    diody się nie nadadzą, trzeba będzie świecić lampką. LEDy odbijają się od
    cyny, kiepsko to wygląda. Dużo lepiej mikroskop sprawdza się do inspekcji
    PCB po trawieniu.

    Nie mam niestety pod ręką zdjęć elektroniki, które robiłem tym mikroskopem
    (mam w domu na komputerze, który jest teraz wyłączony, jak chcesz to
    wieczorem włączę), ale mam zdjęcia pająków:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/mikroskop/