  • 21. Data: 2018-09-21 00:54:15
    Temat: Re: Kamera video USB + microskop
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Sep 2018 12:51:54 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Właśnie - jak wygląda sprawa optyki - przy dużym powiększeniu
    > jaka jest odległość od obiektywu do oglądanego przedmiotu?

    Przy powiększeniach umożliwiających lutowanie rastra 0,5mm (film z tego mikroskopu
    https://youtu.be/iJwTap4ayLE) odległość jest około 4 cm od płytki, to jest trochę
    mało i grzałką często przypala się obudowę obiektywu. Ale to dotyczy mojego, ten
    linka co podałeś reklamuje większe powiększenie więc może w jego przypadku będzie
    można odsunąć obiektyw dalej. Ogólnie z mikroskopami nawet optycznymi to nie umieją
    zrobić by było duże powiększenie ale obiektyw daleko od płytki. Ja takiego nie
    znalazłem.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-09-21 00:56:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Sep 2018 19:04:16 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > poprawki to ramie. Przeznaczone pod elektronikę, więc mają duża
    > odleglość od przedmiotu.

    Ale czy duża przy dużych powiększeniach? Testowałem taki za 800pln do
    elektroniki i odległość miał duża ale przy powiększeniu max 5x, to za
    mało. Do SMD to minimum 10x.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2018-09-21 10:45:12
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 20.09.2018 o 19:18, Jawi pisze:
> [...]
    can-magnify-images-up-to-1000x-their-original-size?

    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17
    347621#17347621

    https://www.youtube.com/watch?v=S8x36fconQg

  • 24. Data: 2018-09-21 10:46:11
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Lag straszny, dla mnie nie do zaakceptowania.

  • 25. Data: 2018-09-21 10:48:00
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    kilka fotek:
    https://ibb.co/k3Urez
    https://ibb.co/gbVKXK
    https://ibb.co/fYiTRe
    https://ibb.co/c3vWez
    https://ibb.co/cvHBez
    https://ibb.co/dzd6CK
    https://ibb.co/j1bhme

    włoski to po czyszczeniu pcb , jakieś ze szmatki:)

  • 26. Data: 2018-09-21 11:08:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    can-magnify-images-up-to-1000x-their-original-size?

    > Ciekawi mnie czy nada się to do inspekcji lutowania płytek SMD.

    W tego typu konstrukcjach problemem jest dynamika obrazu. Błyszczące
    luty odbijają światło, powoduje to "przepały", czyli sensor rejestruje
    255,255,255 i w konsekwencji całkowity brak szczegółów. Do inspekcji
    lutowania to nie za bardzo...
    Co by nie powiedzieć, to klasyczny mikroskop stereo jest najlepszy.

    P.P.

  • 27. Data: 2018-09-21 14:13:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    a/

    > Przy shot0045.jpg jak daleko był obiektyw od płytki?

    Chciałbym pamiętać :) Mogę w wolnej chwili porobić kolejne zdjęcia i przy
    okazji zdjęcia komórką, jak ustawiony jest mikroskop.

    > Jakie oświetlenie było przy robieniu tych zdjęć?

    Też nie pamiętam ale sądząc po cieniu na shot0045 była lampka biurkowa.
    Wbudowane oświetlenie dałoby inny (gorszy) efekt.

  • 28. Data: 2018-09-21 14:13:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Sep 2018 10:46:11 +0200, wchpikus
    <w...@w...wp.pl> wrote:
    > Lag straszny, dla mnie nie do zaakceptowania.

    Ktoś nie umie nagrywać, ten sam mikroskop:
    https://youtu.be/iJwTap4ayLE

    Laguje coś?

    --
    Marek

  • 29. Data: 2018-09-21 15:19:21
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 21.09.2018 o 14:13, Marek pisze:

    > Ktoś nie umie nagrywać, ten sam mikroskop:
    > https://youtu.be/iJwTap4ayLE
    >
    > Laguje coś?

    może masz inny,
    ja mam taki i po kilkunastu próbach nagrywania i ustawiania dalem sobie
    spokój, poleciał na półkę.
    Nie chce mi się walczyć ze złomem:), miał być podłączony i działać.

    https://www.conrad-electronic.co.uk/ce/en/product/19
    1393/USB-microscope-dnt-5-MPix-Digital-zoom-max-150-

  • 30. Data: 2018-09-22 11:49:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-20 o 10:21, Marek pisze:
    > (...)
    > To że jest za duże powiększenie to wspaniała wiadomość bo by je
    > zmniejszyć trzeba dalej odsunąć  mikroskop od płytki, co jest korzystne.

    Chyba mylisz powiększenie z odległością obrazową.

    Przykład od strony obserwatora:
    Typowa lornetka lub luneta odległość tę ma niewielką, oko praktycznie
    wkładasz do okularu.
    Natomiast luneta do sztucera ma tę odległość kilkanaście centymetrów
    (nie pamiętam dokładnie, musiałbymn zmierzyć). Jak patrzysz z bliższej
    odległości, to nic nie widać.

    Po stronie przedmiotu podobnie.
    Typowy obiektyw zmiennoogniskowy do lustrzanki musi mieć co najmniej
    kilkadziesiąt centymetrów, aby prawidłowo wyostrzyć (pomijając
    hiperfokalną). Ale niektóre przy tranfokatorze mają przełącznik "makro",
    który umożliwia uzyskanie ostrości już z kilku centymetrów albo i mniej.

    Natomiast powiększenie to funkcja odległości i kąta widzenia obiektywu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam