  • 1. Data: 2016-03-03 07:40:02
    Temat: Karta SD MICRO SDHC
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Wyczaiłem na Allegro Kartę pamięci o jakichś astronomicznych
    parametrach: 256GB Karta SD MICRO SDHC Class10 + ADAPTER NOWA -- 49,00
    zł - czy to raczej oszustwo?
    Ale jeśli nie, to bym się skusił. Tylko że jedno z urządzeń (słuchawki),
    które by miały na tym pojechać - ma przez producenta zapodane, iż tylko
    mikro SD (bez HC. Co to jest SDHC, czym się różni od SD?) z pułapem
    32GB. No to pytam Was grzecznie:
    Czy moje słuchawki łykną ten wyższy standard? I czy zobaczą choćby i
    okrojony "kawałek" z tej nazbyt pojemnej karty, czy oślepną? A może
    wtedy mam sformatować kartę na mniejszą pojemność (powrót do większej -
    w przyszłości). Albo utworzyć 2 partycje? Czy taki nośnik w ogóle da się
    (z pożytkiem!) partycjonować?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 2. Data: 2016-03-03 09:18:58
    Temat: Re: Karta SD MICRO SDHC
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 07:40:02 +0100, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > Co to jest SDHC, czym się różni od SD?) z pułapem

    SD do 2GB
    SDHC pow 2GB-32GB (przy czym limit 32GB nie jest limitem technicznym
    SDHC)
    SDXC pow. 32GB

    Odczytywanie SDHC na poziomie kontrolera jest troszkę inne niż SD,
    stąd jeśli w urządzeniu ma zadziałać karta SDHC musi ono jawnie w
    instrukcji o tym wspominać. Inaczej karty po prostu "nie zobaczy".

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-03-03 11:34:48
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-03 o 09:18, Marek pisze:

> [...]
    > jeśli w urządzeniu ma zadziałać karta SDHC musi ono jawnie w instrukcji
    > o tym wspominać. Inaczej karty po prostu "nie zobaczy".

    No zaraz, zaraz! Na tych moich słuchawkach stoi, że czytają kartę
    micro-SD do 32GB, a Ty piszesz, że SD jest "do 2GB"? No to już nie wiem,
    czytać będą, czy nie będą?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 4. Data: 2016-03-03 12:41:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JaNus pisze:

    > No zaraz, zaraz! Na tych moich słuchawkach stoi, że czytają kartę
    > micro-SD do 32GB, a Ty piszesz, że SD jest "do 2GB"? No to już nie wiem,
    > czytać będą, czy nie będą?

    SD są do 4GB (takie mam), powyżej wyłącznie HC i kolejne, skoro
    obsługuje do 32GB to ma obsługę SDHC. Mam również SDHC 64GB, polska wiki
    jest niedokładna w tym temacie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2016-03-03 13:05:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 11:34:48 +0100, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > No zaraz, zaraz! Na tych moich słuchawkach stoi, że czytają kartę
    > micro-SD do 32GB, a Ty piszesz, że SD jest "do 2GB"? No to już nie
    wiem,
    > czytać będą, czy nie będą?

    Nieścisłość opisu producenta. Jeśli producent pisze, że do 32GB to
    musi obsługiwać sdhc bo innych o takich pojemnościach nie ma.
    W czym problem? Jak nie zadziała użyjesz tej karty gdzie indziej,
    karta nie majątek :).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-03-03 13:07:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 11:41:00 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > SD są do 4GB (takie mam),

    Pokaż fotkę, jesteś pewien, że nie działała w trybie hc? SD to już
    stało się pojęcie ogólne....

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-03-03 13:09:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Jest pare roznic, nie tylko wielkosc.
    Efekt - moga nie czytac.

    >No zaraz, zaraz! Na tych moich słuchawkach stoi, że czytają kartę
    >micro-SD do 32GB, a Ty piszesz, że SD jest "do 2GB"? No to już nie
    >wiem, czytać będą, czy nie będą?

    Tego nie wie nikt, dopoki nie sprawdzi.

    J.

  • 8. Data: 2016-03-03 13:14:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Wyczaiłem na Allegro Kartę pamięci o jakichś astronomicznych
    >parametrach: 256GB Karta SD MICRO SDHC Class10 + ADAPTER NOWA --
    >49,00 zł - czy to raczej oszustwo?

    A inne w tej klasie po ile ?

    Na Allegro byl kiedys wysyp oszukanych kart i pendrive - i pewnie
    nadal jest.

> [...]
    >zapodane, iż tylko mikro SD (bez HC. Co to jest SDHC, czym się różni
    >od SD?) z pułapem 32GB. No to pytam Was grzecznie:

    Z tym, ze 256GB to powinno byc SDXC.
    I powinna byc sformatowana w exFAT.

    I mamy trzy potencjalne problemy, w efekcie ktorych nei bedzie
    obslugiwana.

    J.

  • 9. Data: 2016-03-03 14:37:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Pokaż fotkę, jesteś pewien, że nie działała w trybie hc? SD to już stało
    > się pojęcie ogólne....

    http://alexy.ddns.net/files/4GB.jpg

    Możesz mieć rację

    4.631830 [mmc-msg] sdc0 set ios: clk 50000000Hz bm PP pm ON vdd 3.3V
    width 4 timing SD-HS(SDR25) dt B
    4.645772 mmc0: new high speed SDHC card at address 5754
    4.655108 mmcblk0: mmc0:5754 0330 3.63 GiB

  • 10. Data: 2016-03-03 15:31:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
    > Wyczaiłem na Allegro Kartę pamięci o jakichś astronomicznych parametrach:
    > 256GB Karta SD MICRO SDHC Class10 + ADAPTER NOWA -- 49,00 zł - czy to raczej
    > oszustwo?

    na pewno

    firmowa karta 256gb to koszt ~300 pln

    za jakas 1/2-1/3 tej sumy mozna pewnie kupic nonejmy z odpadow poprodukcyjnych

    za 49 pln mozna kupic jedynie karte ~32gb z kontrolerem zglaszajacym wiecej

    --
    http://db.org.pl/