  • 41. Data: 2016-03-04 17:52:07
    Temat: Re: Karta SD MICRO SDHC
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:almarsoft.7802736362471369402@news.neostrada.pl
    > Ale nie da się przecie! zapisać więcej niż fizyczna pojemność i to wyjdzie
    > od razu przy zapisie i próbie odczytu pow. tej pojemności! To miałem na
    > myśli.

    Nie musi zwrócić błędu zapisu, czy odczytu - wystarczy, że nadmiarowy zapis
    pójdzie do /dev/null, a nadmiarowy odczyt stamtąd wyciągnie, same zera.
    Wyjdzie raczej przy weryfikacji, lub otwarciu pliku, gdy zaskoczy
    brak/uszkodzona zawartość. Sam zapis/odczyt jako taki zwróci powodzenie
    operacji, mimo, że poszło/przyszło niewiadomo skąd. I nie trafisz od razu,
    że coś jest nie tak, dopóki nie zechcesz skorzystać z tych danych.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 42. Data: 2016-03-04 18:03:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Myslisz sie. Dopiero po nagraniu odpowiedniej ilosci danych zostanie
    > zajechany boot sector, fat, root dir ... a system moze tego nawet nie
    > zauwazy, jesli te dane trzyma w cache.

    O ile to będzie durne adresowanie modulo ileś, a nie to, ze powyżej tego
    iluś po prostu poleci w pizdu, a użytkownik skapnie się, gdy będzie za
    późno... O ile system w trym czasie nie wrzepi tam jakiejś (meta)struktury i
    nie stwierdzi, że coś mu się poje.ało.

    > Dopiero przy drugim wlozeniu ... albo i tez nie, bo jesli przed wyjeciem
    > zapisze katalog z cache to bedzie sprawiala wrazenie, ze pliki sa.
    > Choc boot sectora chyba nie ma powodu zapisywac.

    Ja myślę, że nie ma sensu psuć sobie sprawy, żeby błąd wyszedł tak szybko.
    Liniowoi pójdzie co jest, a reszta to próżnia i w niej same zera jedynie.

    > A jak ktos wsadzi sobie np do aparatu, to moze dlugo zdjecia robic zanim
    > sobie cos zepsuje. A potem bedzie narzekal, ze noname szybko padaja.

    I gdzie są moje zdjęcia z Egiptu?

    > Po prostu - czujnosc trzeba zachowac.
    > Jesli karty na rynku kosztuja 200-300zl, to taka za 50 zl smierdzi
    > przekretem.

    Nie inaczej.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 43. Data: 2016-03-04 18:11:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    nal-drive-is-one-clever-paperweight-literally

    > A czy ja zaprzeczam istnieniu takich oszukańczych driveow? Twierdzę
    > tylko, że to ne będzie działać tak jak się wszystkim wydaje.

    "The controller was made to report a 500 GB capacity and copy files in a
    loop when it reached past 128 MB."
    Cały czas ludzie Ci to tłumaczą, że tak to właśnie działa. Masz inną
    teorię czy wiesz coś więcej?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 44. Data: 2016-03-04 18:13:21
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 16:02, Marek pisze:

    > Test na szybko na sprzęcie developerskim: w usb jest włożony moduł usb
    > ram. $ mkfs.msdos /dev/sdc1
    > $ mount /devsdc1 /mnt
    > $ cd /mnt && mkdir dir && echo test > dir/file
    > $ mount -o remount /mnt #wywalam cache
    >
    > teraz w module usb ram w funkcji read_sector przełączam aby zwracała
    > losowe dane zamiast faktyczną zawartość żądanego sektora, po czym próba
    > odczytu zawartości dir:

    Ale cały czas mowa o tym, że dopóki się nie sięgnie do tych
    podmienionych sektorów to nie będzie problemów. A sięgnie się wtedy gdy
    próbuje się czytać stare pliki, których sektory zostały nadpisane. Dir
    siedzi w tablicy partycji. Dopóki jej nie zepsujesz to nie ma problemu.

    > $ ls dir
    > ls: cannot access ??m({?: Input/output error
    >
    > Jak ja lubię wszystko wiedzących teoretyków....

    Zrobiłem lata temu na LPC2148 urządzenie widoczne przez kompa jako mass
    storage. Budowę FAT poznałem dość dobrze.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 45. Data: 2016-03-04 18:14:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 18:11, AlexY pisze:
> [...]
    > loop when it reached past 128 MB."
    > Cały czas ludzie Ci to tłumaczą, że tak to właśnie działa. Masz inną

    On wie, że jak pen zwróci losowe wartości to system to wykryje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 46. Data: 2016-03-04 18:24:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Mar 2016 17:11:12 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    in a
    > loop when it reached past 128 MB."
    > Cały czas ludzie Ci to tłumaczą, że tak to właśnie działa. Masz

    Przeczytałeś i uwierzyłeś w rzetelnošć i precyzję tego opisu?

    --
    Marek

  • 47. Data: 2016-03-04 18:29:48
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 18:13, Mario pisze:

> [...]
    > próbuje się czytać stare pliki, których sektory zostały nadpisane. Dir
    > siedzi w tablicy partycji. Dopóki jej nie zepsujesz to nie ma problemu.

    Autokorekta.
    Oczywiście tablica FAT

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 48. Data: 2016-03-04 19:22:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >usb ram. $ mkfs.msdos /dev/sdc1
    >$ mount /devsdc1 /mnt
    >$ cd /mnt && mkdir dir && echo test > dir/file

    Z ciekawosci
    a) zrob po niej ls /mnt
    b) powtorz bez powyzszej linii,

    >teraz w module usb ram w funkcji read_sector przełączam aby zwracała
    >losowe dane zamiast faktyczną zawartość żądanego sektora, po czym

    Jestes pewien, ze to nie spowodowalo jakiegos kolejnego przemontowania
    ?

    >$ ls dir
    >ls: cannot access ??m({?: Input/output error
    >Jak ja lubię wszystko wiedzących teoretyków....

    No dobra, ale o co chodzi ?
    Przeciez mowimy, ze w koncu pojawia sie smieci.
    Zrob inaczej -
    cd /mnt
    mkdir dir
    przelacz na losowe dane
    dd if=/dev/random of=dir/file1 bs=1024 count=1000000
    dd if=/dev/random of=dir/file2 bs=1024 count=1000000
    dd if=/dev/random of=dir/file3 bs=1024 count=1000000
    ls dir
    tylko ilosci trzeba dobrac do pojemnosci karty - tzn nie przekroczyc,
    wystarczy

    A co powyzszy blad w zasadzie znaczy ?
    napisales ls dir, system musi przeczytac glowny katalog systemu, i
    teraz jest pare mozliwosci:

    -nie zapamietal parametrow dysku przy montowaniu, teraz analizuje boot
    sector (i dodatkowe), smieci mu wychodza.
    IMO - malo prawdopodobne, powinien to przeczytac przy montowaniu i
    miec zapamietane, ale za linuxa nie odpowiadam.
    a teraz doskonale wie gdzie jest katalog, wiec czyta.

    -nie pamietam - miejsce na root dir jest zarezerwowane, czy tylko
    poczatek, a reszta opisana w FAT.
    Jesli opisana i system idzie w/g lancuchow FAT, to zaraz go wysle
    gdzies w kosmos i bedzie blad odczytu.

    -czyta kolejne dane z root dir. Co by nie przeczytal, to sobie
    interpretuje.
    Ze dwie epoki temu to bym napisal, ze co by nie przeczytal, to
    powinno byc w miare dobrze,
    ale jesli mamy LFN, VFAT, mozliwa konwersje do unicode to juz glowy
    nie dam.
    Trzeba by przesledzic co ten FS driver robi, byc moze ambitnie
    patrzy po wszystkich atrybutach i cos mu sie nie podoba jeszcze w
    przetwarzaniu.
    Jakies dziwne atrybuty, zle daty czy czasy do konwersji itp.

    -a jesli ambitnie nie sprawdza kazdej pozycji, to powinien na koniec
    napisac "dir not found".

    A jesli ma kawalek zakeszowany, to ladnie odczyta ze 'dir' to katalog,
    zobaczy gdzie sie zaczyna, przeczyta klaster smieci, a potem poleci po
    lancuchu fat i znow kiedys wyleci poza dostepny obszar. Ewentualnie mu
    sie pamiec przepelni gdzies przy czytaniu ...

    J.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2016-03-04 19:59:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-04 17:22, Marek wrote:
    > A czy ja zaprzeczam istnieniu takich oszukańczych driveow? Twierdzę
    > tylko, że to ne będzie działać tak jak się wszystkim wydaje.

    Interesujące. Mój tak działa. Konkretnie wpiernicza wszysko >N w ostatni
    sektor co potwierdziłem doświadczalnie. Ale mi się to tylko wydaje zapewne.

  • 50. Data: 2016-03-04 20:08:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Przeczytałeś i uwierzyłeś w rzetelnošć i precyzję tego opisu?

    Ale co tu wierzyc ?
    Konfigurujesz kontroler np na 32GB, podlaczasz pamiec 8GB, kontroler
    zglasza wszystko adekwatnie jak dla 32GB,
    ale jak zapisuje czy odczytuje, to najstarsze bity adresu nie dochodza
    do pamieci, bo ta ich po prostu nie ma.

    A jak kontroler zechce cos zapisac pod adres 8GB, to sobie zajedzie
    poczatkowe sektory.

    Z tym, ze w przypadku 500GB/128MB to sie juz trzeba troche postarac
    ... a moze i nie.

    J.