    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Karta mikroSD -- Asus ma czkawkę... ;)
    Date: Sun, 25 Aug 2019 00:33:45 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d5df098$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Karta Toshiba 32 GB kupiona w listopadzie ubr...
    > Zapewne padnięta...

    > -=-

    > Jak odzyskać dane z tej karty?

    Najwyraźniej należało kartę chłodzić podczas odczytu. ;)
    Zawiesiła mi wiele razy F-S, Acera i Asus. Seagate F-S
    boleśnie przeżył te zwiechy -- pojawiły się nowe złe
    wieści w SMARTcie HDD.

    Gdybym nie popełnił kilku błędów:

    - pomyliłem wtyczki zasilaczy, przez co zrestartowałem
    routerek WiFi, co zerwało połączenie (kopiowałem
    z telefonu do laptopa -- kartę podpiąłem via USB
    i czytnik USB-mikroSD)

    - pomyliłem katalogi, w efekcie czego część plików
    skopiowałem nie na HDD laptopa, lecz... na kartę,
    ale w inne miejsce

    - nie uwierzyłem, że zapomnienie karty da problemy
    (skoro udało się via USB jako coś nowego...)

    - zbyt wiele kopiowałem naraz (należało dać karcie
    odpoczynek co jakiś czas; po pewnym czasie padła
    zupełnie -- była raczej ;) ciepła, ale przeca
    krzem wytrzymuje wysokie temperatury)

    - za szybko zrezygnowałem z odzysku (nawet nie
    przygotowałem dostatecznej ilości miejsca
    na HDD) i przewędrowałem do badania ;) karty
    (niezbyt mądra ciekawość)

    - nie wykonałem na początku zabawy kopii całej karty
    (dlatego, że karta czasami w ogóle nie
    dawała znaku życia, co mnie zniechęciło)

    Ważne informacje miałem skopiowane wcześniej, bzdety
    zdążyłem skopiować (gdyby nie błędy -- skopiowałbym
    niemal wszystko, choć nie wiem, po co) po podpięciu
    via USB.

    Ciekawostka -- Google kopiuje filmy i zdjęcia, ale z jakiegoś
    powodu ostatnie kopie poczynione zostały 07 sierpnia.

    Google tobiecuje też zapisywanie ustawień aplikacji, co rzekomo
    przydaje się przy ponownej instalacji -- po ponownej instalacji
    musiałem ustawiać wszystko od zera.

    > Widzę dwie partycje:

    > - na jednej (małej na 16 MB) są chyba trzy katalogi
    > główne i kilka podkatalogów -- ale wszystkie puste

    > - na drugiej (reszta karty -- 28.8 GB) nie wiem, co
    > jest, bo nie znam formatu... (któryś z WinHex nie
    > chce tego czytać w ogóle)

    Kolejne formatowanie w telefonie dawało tylko jedną partycję!

    -=-

    Nowa karta to Patriot 64 GB V30 A1 -- wszystkie aplikacje
    ulokowane na SD pracują poprawnie, ale Osmand ani trochę
    nie przyspieszył. Na Toshibie SpeedTest Ookla funkcjonował
    niezbyt dobrze.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zw
    anoo.android.speedtest&hl=en

    Niestety niewiele aplikacji można ulokować na karcie SD.
    Na szczęście w telefonie mam (dzięki karcie) dość dużo miejsca.

    Gdyby nie padła Toshiba, zapewne bym czekał na spadek
    cen -- 64 GB A2 Sandiska lub 32 GB A1 Sandiska.

    Różnica pomiędzy A1 i A2 jest spora -- (1500 i 4000) RPS oraz (500 i 2000) WPS.

    64 S https://allegro.pl/oferta/sandisk-extreme-micro-sdxc
    -64gb-160mb-s-a2-v30-8002227121
    32 S https://allegro.pl/oferta/sandisk-extreme-micro-sdhc
    -32gb-100mb-s-a1-v30-8383169251
    64 P https://www.ceneo.pl/68234373;pla

    64 GB A2 Sandiska ma chyba znacznie większy Rtransfer
    (160 GB/s) niż (100 GB/s) 64 GB A1 Patriot, lecz
    mniejszy (80 GB/s vs 100 GB/s) WRtransfer.

    Być może na 64 A2 S Osmand chadzałby szybciej.
    Aby było jasne -- mapy rysują się z widocznym
    opóźnieniem przy szybkim poruszaniu palcem, ale
    nie jest to opóźnienie zbytnio uciążliwe czy drażliwe.

    Być może owo opóźnienie jest spowodowane nie szybkością
    karty mikroSD, lecz szybkością GPU czy CPU.

    --