    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Kiedy dyski wyjda z uzytku?
    Date: Mon, 4 Sep 2017 02:24:30 +0200

    "BaSk" 59ac7727$0$5154$6...@n...neostrada.pl

    > Czy to oznacza, że nie da się na niej zapisywać nic innego?

    Pewnie można, ale bez gwarancji, skoro certyfikat A1 obejmuje
    aplikacje... ;) Trochę jak z wodoszczelnością -- kranówa czy
    deszczówa (tym bardziej jeziorówa) nie jest wodą w rozumieniu
    normy IPxy stanowiącej podstawę gwarancyjną... ;)

    Co Ci po gwarancji -- skoro musisz oddać kartę wraz z tym, co
    jest na niej zapisane? (adresami, hasłami itd...) Niby możesz
    to szyfrować... Ale nawet jeśli odważysz się (oddasz padniętą
    kartę) jaką masz pewność, że po kilku latach karta nie będzie
    zbyt mocno uszkodzona mechanicznie?... ;)

    Ja

    - jedną (mikroSD 8 GB Samsunga za chyba 2 dychy) straciłem,
    bo stała się readonly, a zaszyfrowana nie była

    - inną (SD 4GB SanDiska za 100 pln) postrzępiłem :) notebookowym
    czytnikiem tak mocno, że posypały się z niej drzazgi

    - a kolejną (SD 8GB otrzymaną w prezencie od konkurenta SanDiska
    na widok zdrzazgowanej SanDiskowej) też dość mocno uszkodziłem
    mechanicznie (uzupełniłem straty żywicą epoksydową i jest ;) OK)

    - aż dopiero trzecia (SD 2GB za kilka pln kupiona na chwilę jako
    tymczasowa, tania prowizorka) wytrzymała i trudy czytnika
    w notebooku, i czytnika w aparacie; tkwi od lat w notebooku
    podzielona tak, że mogę z niej

    - albo awaryjnie zbootować Dosa z partycjonerem i nie widzieć
    wówczas tego, co widać na niej w zwyczajnym używaniu, gdy
    komp z niej nie bootuje

    - albo korzystać zwyczajnie i nie widzieć części przeznaczonej
    na bootowanie z niej Dosa

    co daje mi gwarancję ;) nieskasowania plików potrzebnych do awaryjnego
    bootowania, gdy komp pracuje pod Win i gwarancję ;) nieskasowania
    ,,zwyczajnych'' plików w czasie awaryjnej pracy z partycjonerem...

    - i takoż czwarta (SD 8 GB SanDiska chyba za ~80 pln) wytrwała
    pomimo kilkudziesięciu przełożeń aparat-laptop i laptop-aparat
    podczas kilkuletniej (bliżej 10 lat niż 2 lat) eksploatacji...

    Dla mnie gwarancja na kartę jest śmieszna. :)

    Przedstawiciela producenta, który podarował mi kartę nie
    pamiętam, bo dość szybko ;) utraciłem okleinę karty...

    Obok tych kart mam jeszcze kilka ;) innych kart, w tym: 2 GB mikroSD,
    4 GB mikroSD, dwie karty 16 GB mikroSD... Dziś 16 GB to dla mnie już
    mikrowielkość... Za 10 lat zapewne 400 GB też stanowić będzie niewiele...

    Karta 8 GB SD tkwi w aparacie, lecz aparatem nie pstrykam zbyt często
    zbyt wiele -- nawet 2 GB by wystarczyło. Do nowego aparatu zapewne
    taka (8 GB) wielkość byłaby nieco za mała... Szybkość rzędu 20 MB/s
    też w nowych aparatach byłaby zbyt mała...

    Mam też penflaszki -- 256MB, 512MB, 1GB, 2GB, 8GB i 32GB...
    (chyba wszystkie z dożywociem -- jedna z nasadek pękła bardzo dawno)
    256MB jest równie przydatny co 512MB czy 1GB -- jest podzielony
    na partycje... 32GB to akurat tyle, ile mi potrzeba na co dzień...

    Mniej -- to jakby mało, ale akurat wystarczy ;) do tego, by nagrać
    fakturę w PDF i zanieść do punktu ksero, by tam odebrać tę fakturę
    wydrukowaną na papierze... (nawet nie każdy film zmieści się na 8 GB)

    Chciałbym do Asusa wstawić co najmniej 32GB (maksymalnie mogę
    chyba tylko 64GB) ale na razie ceny kart nie zachęcają do kupna...

    Tałzen pln za jedną kartę to dla mnie (IMO nie tylko dla mnie,
    ale ja mam odwagę) abstrakcja. :) Taka karta to dla mnie powód
    do śmiechu... Za kilka stów pln można mieć bardzo dobry telefon...

    Podobnie z laptopem za ten tałzen pln do grania...
    [dla mnie tylko świry tyle płacą za takie zabawki]

    Dla mnie obecnie nawet 32GB w mikroSD to koszt zbyt duży. :)

    -=-

    Kiedyś (ale teraz byłoby podobnie) ktoś mnie zapytał jakoś tak:

    - jaki sprzęt (w domyśle -- komputerowy) bym kupił, gdybym miał
    baaaaaardzo dużo (praktycznie -- nieskończoność) pieniędzy?

    Odparłem, że wtedy kupiłbym najtańszy telefon, dom nad
    (dosłownie -- nad) morzem i samochód koloru morskiego,
    którym jeździłbym po świecie. ;)

    Dom nad morzem:

    DOM
    morze morze morze
    morze morze morze

    [ale jak zma życie -- pewnie wtedy bym kupił dom nad oceanem, nie nad morzem...]