    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Kieszen na 3 HDD SATA z hotswapem
    Date: Tue, 23 Jun 2009 18:18:27 +0200

    Norbert pisze:
    > Szukam kieszeni na 3 dyski twarde (ewentualnie na 4), ktora mozna
    > zamontowac w gniazdach 5,25'' obudowy.
    > Cos takiego robi Chieftec http://www.chieftec.com/snt2131.html
    > ale po pierwsze wsadza tam RAIDa, a to mi jest niepotrzebne,
    Nie wsadza tam raida. To że napisali "raid 0,1,5,x supported" to tylko
    znaczy że "raid będzie działał (bo czemu miałby nie działać". Równie
    dobrze na przewodzie zasilającym 230v mogli by pisać "windows&linux
    supported"... Bzdura, ale marketoidy muszą mieć odpowiednią ilość haseł
    reklamowych na pudełku.

    > model ponoc bardzo halasuje (i ma nietypowy - cienki - wentylator).
    Bardzo jak bardzo - po prostu hałasuje jak to tego rozmiaru wentylator
    kręcący się ~3000rpm. Wyłączyłem całkiem, dyski mają ~50'C.

    > Zalezy mi jedynie na hot swapie i mozliwosci odlaczenia zasilania
    > pojedynczego dysku, bez koniecznosci wyjmowania dysku z kieszeni (lub
    > chocby wysuwania). Potrzebuje tego, gdyz mam kilka dyskow do roznych
    > zastosowan i w jednej chwili potrzebuje jeden (rzadko dwa) z nich, a nie
    > zawsze wszystkie.
    A programowo nie możesz?
    Może coś takiego
    http://www.allegro.pl/item665322133_aluminiowa_kiesz
    en_5_25_sata_welland.html
    http://www.allegro.pl/item670499537_welland_me_751_k
    ieszen_hot_swap_na_dyski_sata_3_5.html
    co prawda wymaga wysuwania dysku... ale sam fakt odłączenia zasilania
    bez odłączania sata nie wydaje mi się dobrym pomysłem.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173