    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Kieszen na 3 HDD SATA z hotswapem
    Date: Tue, 23 Jun 2009 21:15:29 +0200

    Norbert pisze:
    > No coz, rzeczywiscie dalem sie nabrac, dzieki na info.

    > Przy 3 pracujacych dyskach?
    Zdefiniuj "pracujący". Kręcą się, coś tam robią, ale nie jest to raid5 w
    serwerze sql z 1000 userów równocześnie mielących...

    > A jak programowo wylaczyc w Win XP?
    A to zależy od czipsetu i jego trybu pracy.
    Jeśli masz czipset (w biosie) ustawiony na tryb AHCI - to hotplug działa
    "na czymkolwiek" - nie ważne jaką kieszeń zastosujesz, czy też ręcznie
    będziesz odłączał wtyczkę sata od dysku. Hotplug działa.
    Jeśli czipset nie pracuje w trybie AHCI - to nie będzie hotplug, choćbyś
    niewiem jaką hotplugową kieszeń chiefteka kupił.

    Dla intela i czipsetów z rodziny ICH7/8/9/10(r) wypada zainstalować soft
    "intel matrix storage menager console" czy jakoś tak, nawet jak raid-u
    nie posiadasz/nie używasz. Po przełączeniu na widok zaawansowany -
    możesz odłączać i aktywować "kanały sata" w czipsecie (i to co do nich
    podłączone, oczywiście poza dyskiem systemowym)

    en_5_25_sata_welland.html
    ieszen_hot_swap_na_dyski_sata_3_5.html
    > Te kieszenie bylyby ok poza jednym szczegolem, na 3 dyski potrzeba 3
    > gniazd, a ja mam wolne tylko 2 (w 3 jest nagrywarka).
    Może po prostu potrzebujesz zewnętrznych kieszeni z eSATA, i
    wyprowadzonych złącz sata z płyty głownej w postaci eSata na śledziu z
    tyłu obudowy? (pod warunkiem że masz czipset mogący pracować w trybie
    ahci, z hotswapem). Ewentualny śledz to kwestia 5-10zł + kabelki i
    podłączasz dyski na zewnątrz, a uzyskujesz prędkość jakby były wewnątrz.

    > A czym to grozi?
    Upaleniem kontrolera na dysku, upaleniem czipsetu na płycie, dziwnymi
    stanami/zwisami...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173