eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlimatyzator jako nagrzewnica › Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task
    .gda.pl!not-for-mail
    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Date: Wed, 9 Mar 2011 16:28:42 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <il86at$vp1$1@news.task.gda.pl>
    References: <ijphis$3do$1@inews.gazeta.pl>
    <ijqcj0$bii$1@inews.gazeta.pl><ijrfoj$8fk$1@inews.gazeta.pl>
    <ijrp53$cp9$1@inews.gazeta.pl><ijs48e$o3v$1@inews.gazeta.pl>
    <ijs65e$m3$1@inews.gazeta.pl><ijs8gg$7mb$1@inews.gazeta.pl>
    <ijt9dl$6$3@inews.gazeta.pl><ijuquv$rvs$1@inews.gazeta.pl>
    <ijvqdv$k07$1@inews.gazeta.pl><u...@4...com>
    <ik00l6$r7t$1@inews.gazeta.pl><ik03ve$lct$1@inews.gazeta.pl>
    <ikuerh$gp5$1@news.task.gda.pl> <ikvufd$kke$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1299684510 32545 80.55.37.154 (9 Mar 2011 15:28:30 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Mar 2011 15:28:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-Antivirus: avast! (VPS 110308-1, 2011-03-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28037
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ikvufd$kke$1@inews.gazeta.pl...
    (...)

    >
    >> A teraz za kare za zawracanie tu głowy banałami odpowiedz na pytanie,
    >> gdzie w tych swoich wiekopomnych obliczeniach popełniłes błąd i dlaczego
    >> diesel ma te sprawnośc nieco większą, a czegoś się nauczysz;-)
    >
    > gdzie popełniłem błąd już napisałem. Co zrobić aby go poprawić też wiem -
    > należałoby policzyć sumę oporów ruchu przy zadanej prędkości, na które
    > składa się opór powietrza i opory toczne. Jedne i drugie dość trudne do
    > dokładnego oszacowania.
    >
    > A co do diesla to proste - ON jest bardziej kaloryczny od benzyny, to
    > cała filozofia :)
    >


    Nie! -błąd, dwója , nie odrobiłes pracy domowej, siadaj!;-)

    Większa kaloryczność ON od benzyny NIC nie ma wspólnego z wyższą sprawnością
    silnika diesla od silnika benzynowego!!
    Zresztą w ogólności sprawnośc silnika nie zalezy bezpośrednio od uzywanego w
    nim paliwa,- gdyby tak było to wszystkie silniki uzywające takiego samego
    paliwa miałyby taką sama sprawność, a tak przeciez w sposób oczywisty nie
    jest!

    Wyższa sprawność silnika diesla bierze się stąd , że przemiana
    termodynamiczna energii zawartej w paliwie na energię mechaniczną odbywa się
    tam w wyższej temperaturze i pod wyższym ciśnieniem niż w silniku
    benzynowym.
    Zalecam zapoznać się w końcu z podawanym ongiś w szkole podstawowej, a teraz
    w gimnazjum wzorem na sprawność silnika cieplnego!


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: