-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task
.gda.pl!not-for-mail
From: "p 47" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Date: Wed, 9 Mar 2011 16:28:42 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 37
Message-ID: <il86at$vp1$1@news.task.gda.pl>
References: <ijphis$3do$1@inews.gazeta.pl>
<ijqcj0$bii$1@inews.gazeta.pl><ijrfoj$8fk$1@inews.gazeta.pl>
<ijrp53$cp9$1@inews.gazeta.pl><ijs48e$o3v$1@inews.gazeta.pl>
<ijs65e$m3$1@inews.gazeta.pl><ijs8gg$7mb$1@inews.gazeta.pl>
<ijt9dl$6$3@inews.gazeta.pl><ijuquv$rvs$1@inews.gazeta.pl>
<ijvqdv$k07$1@inews.gazeta.pl><u...@4...com>
<ik00l6$r7t$1@inews.gazeta.pl><ik03ve$lct$1@inews.gazeta.pl>
<ikuerh$gp5$1@news.task.gda.pl> <ikvufd$kke$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1299684510 32545 80.55.37.154 (9 Mar 2011 15:28:30 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Mar 2011 15:28:30 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
X-Antivirus: avast! (VPS 110308-1, 2011-03-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28037
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
wiadomości news:ikvufd$kke$1@inews.gazeta.pl...
(...)
>
>> A teraz za kare za zawracanie tu głowy banałami odpowiedz na pytanie,
>> gdzie w tych swoich wiekopomnych obliczeniach popełniłes błąd i dlaczego
>> diesel ma te sprawnośc nieco większą, a czegoś się nauczysz;-)
>
> gdzie popełniłem błąd już napisałem. Co zrobić aby go poprawić też wiem -
> należałoby policzyć sumę oporów ruchu przy zadanej prędkości, na które
> składa się opór powietrza i opory toczne. Jedne i drugie dość trudne do
> dokładnego oszacowania.
>
> A co do diesla to proste - ON jest bardziej kaloryczny od benzyny, to
> cała filozofia :)
>
Nie! -błąd, dwója , nie odrobiłes pracy domowej, siadaj!;-)
Większa kaloryczność ON od benzyny NIC nie ma wspólnego z wyższą sprawnością
silnika diesla od silnika benzynowego!!
Zresztą w ogólności sprawnośc silnika nie zalezy bezpośrednio od uzywanego w
nim paliwa,- gdyby tak było to wszystkie silniki uzywające takiego samego
paliwa miałyby taką sama sprawność, a tak przeciez w sposób oczywisty nie
jest!
Wyższa sprawność silnika diesla bierze się stąd , że przemiana
termodynamiczna energii zawartej w paliwie na energię mechaniczną odbywa się
tam w wyższej temperaturze i pod wyższym ciśnieniem niż w silniku
benzynowym.
Zalecam zapoznać się w końcu z podawanym ongiś w szkole podstawowej, a teraz
w gimnazjum wzorem na sprawność silnika cieplnego!
Następne wpisy z tego wątku
- 09.03.11 19:30 J.F.
- 09.03.11 19:57 Michał Grodecki
- 09.03.11 20:29 zbigi
- 09.03.11 20:48 Michał Grodecki
- 09.03.11 22:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=