    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolizja - co z tym zrobić
    Date: Thu, 15 Jul 2010 23:43:36 +0200

    pebro w <news:4c3f4788$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Nie, poszkodowaną jest moja żona, nie było mnie przy wypadku. Polisę
    > widziała, ale okazało się, że AC.

    > ma tam
    > Dzieki :)
    > Jest sprawdzanie, nie on-linie a e-mail.
    > Przyszła odpowiedź "brak danych",

    Powtórz zapytanie podając datę wcześniejszą o
    rok/9miesięcy/6miesięcy/3miesiące/miesiąc może znajdziesz poprzednią
    polisę...

    > czyli rozumiem, że auto nie miało
    > ubezpieczenia.

    Czyli, że UFG nie ma danych

    > Czyli pozostaje ostateczny telefon do właściciela, aby
    > przyszedł z pieniędzmi w zębach lub policja.

    A dlaczego nie telefon do UFG, skoro uważasz, że nie było OC?

    Art. 19. 1. Poszkodowany w związku ze zdarzeniem objętym umową ubezpieczenia
    obowiązkowego odpowiedzialności cywilnej może dochodzić roszczeń
    bezpośrednio od zakładu ubezpieczeń. O zgłoszonym roszczeniu zakład
    ubezpieczeń powiadamia niezwłocznie ubezpieczonego.
    2. Poszkodowany może dochodzić roszczeń bezpośrednio od Ubezpieczeniowego
    Funduszu Gwarancyjnego w przypadkach, o których mowa w art. 98 ust. 1 i 2.

    Art. 98. 1. Do zadań Funduszu należy zaspokajanie roszczeń z tytułu
    ubezpieczeń obowiązkowych, o których mowa w art. 4 pkt 1 i 2, w granicach
    określonych na podstawie przepisów rozdziałów 2 i 3, za szkody powstałe na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
    1) na osobie, gdy szkoda została wyrządzona w okolicznościach
    uzasadniających odpowiedzialność cywilną posiadacza pojazdu mechanicznego
    lub kierującego pojazdem mechanicznym, a nie ustalono ich tożsamości;
    2) w mieniu, w przypadku szkody, w której równocześnie u któregokolwiek
    uczestnika zdarzenia nastąpiła śmierć, naruszenie czynności narządu ciała
    lub rozstrój zdrowia, trwający dłużej niż 14 dni, a szkoda została
    wyrządzona w okolicznościach uzasadniających odpowiedzialność cywilną
    posiadacza pojazdu mechanicznego lub kierującego pojazdem mechanicznym, a
    nie ustalono ich tożsamości. W przypadku szkody w pojeździe mechanicznym
    świadczenie Funduszu podlega zmniejszeniu o kwotę stanowiącą równowartość
    300 euro, ustalaną przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez
    Narodowy Bank Polski obowiązującego w dniu ustalenia odszkodowania;
    3) w mieniu i na osobie, gdy:
    a) posiadacz zidentyfikowanego pojazdu mechanicznego, którego ruchem szkodę
    tę wyrządzono, nie był ubezpieczony obowiązkowym ubezpieczeniem OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych,

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]